ÖYE701 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ÖYE701 1. Yarıyıl 0 2 0 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı, özel yetenekliler eğitimi araştırmalarının öğrenciler ile alakalı farklı örneklerini hazırlamak ve öğrencilerin özel yetenekleri alanındaki çalışmalarına paralel araştırmalarla, araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci özel yeteneklilerin eğitimindeki farklı konulardan haberdar olur.
  2. Öğrenci farklı araştırma yöntem ve tekniklerinin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
  3. Öğrenci farklı raporlama yöntemlerinin bileşenleri hakkında bilgi sahibi olur.
  4. Öğrenci araştırmaya yönelik yeteneklerini araştırma yöntem ve tekniklerini uygulayarak geliştirir.
  5. Öğrenci bir araştırma sürecinde araştırma yöntem ve teknikleri ile metotlarını kullanır.
Dersin içeriğiÖzel yetenekliler eğitimindeki farklı konu başlıkları; Bir doktora tezi yazmak için gerekli temel uygulamalar ve bir araştırmadan yola çıkarak doktora tezini yazma/raporlamak; Farklı araştırma yöntemlerinin uygulamaları; Nitel ve nicel düzeyde araştırma tasarlamak, veri toplama, verileri analiz etmek ve araştırma bulgularını yorumlamak. 
KaynaklarFraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2000). Research Methods in Education (5th Edition). London: Routledge Falmer.
Cresswell, J. W. (2008). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Colangelo, N., & Davis, G. A. (2002). Handbook on gifted education. Allyn & Bacon, 75 Arlington St., Suite 300, Boston, MA 02116.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitimindeki farklı konu başlıkları hakkında okumalar
2. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitimindeki farklı konu başlıkları hakkında okumalar
3. HaftaAraştırmaya konusuna uygun araştırma yöntemi seçme
4. HaftaAraştırmaya konusuna uygun araştırma yöntemi seçme
5. HaftaFarklı araştırma yöntemlerinin uygulaması
6. HaftaFarklı araştırma yöntemlerinin uygulaması
7. HaftaVerilerin toplanması
8. HaftaVerilerin toplanması
9. HaftaAra sınavı
10. HaftaVerilerin analizi
11. HaftaVerilerin analizi
12. HaftaSonuçları raporlama
13. HaftaSonuçları raporlama
14. HaftaBulgular üzerine tartışma
15. HaftaBulgular üzerine tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü23157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. X   
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.   X 
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.  X  
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. X   
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.  X  
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek