ÖYE722 - DAHİLER ve SAVANTLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DAHİLER ve SAVANTLAR | ÖYE722 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Dahilerin ve savantların tanılanması, dâhilerin ve savantların karakteristik özellikleri, dâhilerin ve savantların eğitsel ihtiyaçları hakkında ve dâhilerin ve savantların eğitiminde yöntem ve tekniklerin kullanımı hakkında bilgi vermek, dâhilerin ve savantların eğitimindeki problemler ve bu problemlere yönelik çözümler önerilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dahiler ve savantların tanılanması; Dahilerin ve savantların karakteristik özellikleri; Dahiler ve savantlar; Dahiler ve savantların eğitsel ihtiyaçları; Dahilerin ve savantların eğitimindeki eğitim modelleri ve teknikleri; dahilerin eğitimindeki problemler ve çözüm önerileri | |||||
Kaynaklar | Simonton, D. K., Pervin, L., & John, O. (1999). Creativity and genius. New York: Guilford Press. Sully, J. (1891). The educatıon of genius. The English illustrated magazine, (88), 316-322. Armstrong, T. (1998). Awakening genius in the classroom. ASCD. Kell, H. J., & Lubinski, D. (2014). The study of mathematically precocious youth at maturity: Insights into elements of genius. The Wiley handbook of genius, 395-421. Winner, E. (2014). Child prodigies and adult genius: A weak link. The Wiley handbook of genius, 297-320. Kerr, B. (2000, March). Gender and genius. In Keynote Speech to the National Curriculum Networking Conference. Center for Gifted Education, College of William and Mary, Williamsburg, VA.(7 March 2000). http://education. wm. edu/centers/cfge/_documents/resources/articles/gendergenius. pdf. Treffert, D. A. (2000). Extraordinary people: Understanding savant syndrome. Universe. com. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Derse giriş |
2. Hafta | Dahilerin tanılanması |
3. Hafta | Savantların tanılanması |
4. Hafta | Dahilerin karakteristik özellikleri |
5. Hafta | Dahilerin karakteristik özellikleri |
6. Hafta | Savantların karakteristik özellikleri |
7. Hafta | Dahilerin eğitsel ihtiyaçları |
8. Hafta | Savantların eğitsel ihtiyaçları |
9. Hafta | Ara sınav. |
10. Hafta | Dahilerin eğitiminde yöntem ve teknikler |
11. Hafta | Savantların eğitiminde yöntem ve teknikler |
12. Hafta | Dahilerin ve savantların eğitimindeki problemler |
13. Hafta | Dahilerin ve savantların eğitimindeki problemler |
14. Hafta | Dahilerin ve savantların eğitimindeki problemlere yönelik çözümler |
15. Hafta | Dahilerin ve savantların eğitimindeki problemlere yönelik çözümler |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 30 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 24 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | X | ||||
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek