ÖYE712 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE ZENGİNLEŞTİRME UYG.
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE ZENGİNLEŞTİRME UYG. | ÖYE712 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Zenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları, zenginleştirmenin amacı, zenginleştirme türleri, zenginleştirmenin avantaj ve dezavantajları, zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama, zenginleştirmenin etkiliğini, zenginleştirmenin planlaması ve uygulaması süreci ve Türkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisini tanıtmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Zenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları, zenginleştirmenin amacı, zenginleştirme türleri, zenginleştirmenin avantaj ve dezavantajları, zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama, zenginleştirmenin etkililiği, zenginleştirmenin planlaması ve uygulaması süreci, Türkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisi | |||||
Kaynaklar | Renzulli, J. S., & Reis, S. M. (1997). The schoolwide enrichment model: A how-to guide for educational excellence. Creative Learning Press, Inc., PO Box 320, Mansfield, CT 06250. Renzulli, J. S. (1976). The enrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented. Gifted Child Quarterly, 20(3), 303-306. Colangelo, N., & Davis, G. A. (2002). Handbook on gifted education. Allyn & Bacon, 75 Arlington St., Suite 300, Boston, MA 02116. McAllister, B. A., & Plourde, L. A. (2008). Enrichment Curriculum: Essential for Mathematically Gifted Students. Education, 129(1). Eckstein, M. (2009). Enrichment 2.0: Gifted and talented education for the 21st century. Gifted Child Today, 32(1), 59-63. Aljughaiman, A. M., & Ayoub, A. E. A. (2012). The effect of an enrichment program on developing analytical, creative, and practical abilities of elementary gifted students. Journal for the Education of the Gifted, 35(2), 153-174. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Zenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları |
2. Hafta | Zenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları |
3. Hafta | Zenginleştirme türleri |
4. Hafta | Zenginleştirme türleri |
5. Hafta | Zenginleştirmenin avantaj ve dezavantajları |
6. Hafta | Zenginleştirmeyi planlama |
7. Hafta | Zenginleştirmeyi planlama |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Zenginleştirmeyi uygulama |
10. Hafta | Zenginleştirmeyi uygulama |
11. Hafta | Zenginleştirmenin etkililiğini sınama |
12. Hafta | Zenginleştirmenin etkililiğini sınama |
13. Hafta | Zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama |
14. Hafta | Zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama |
15. Hafta | Türkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisi |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 30 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 30 | 120 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 24 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | X | ||||
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek