ÖYE712 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE ZENGİNLEŞTİRME UYG.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE ZENGİNLEŞTİRME UYG. ÖYE712 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıZenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları, zenginleştirmenin amacı, zenginleştirme türleri, zenginleştirmenin avantaj ve dezavantajları, zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama, zenginleştirmenin etkiliğini, zenginleştirmenin planlaması ve uygulaması süreci ve Türkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisini tanıtmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Zenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları, zenginleştirmenin amacı, zenginleştirme türlerini öğrenme,
  2. zenginleştirmenin avantaj ve dezavantajlarını anlama,
  3. Zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulamayı öğrenme,
  4. Zenginleştirmenin etkililiğini değerlendirmeyi öğrenme,
  5. Zenginleştirme sürecini planlama ve uygulama,
  6. Türkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisini yapma.
Dersin içeriğiZenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları, zenginleştirmenin amacı, zenginleştirme türleri, zenginleştirmenin avantaj ve dezavantajları, zenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama, zenginleştirmenin etkililiği, zenginleştirmenin planlaması ve uygulaması süreci, Türkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisi 
KaynaklarRenzulli, J. S., & Reis, S. M. (1997). The schoolwide enrichment model: A how-to guide for educational excellence. Creative Learning Press, Inc., PO Box 320, Mansfield, CT 06250.
Renzulli, J. S. (1976). The enrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented. Gifted Child Quarterly, 20(3), 303-306.
Colangelo, N., & Davis, G. A. (2002). Handbook on gifted education. Allyn & Bacon, 75 Arlington St., Suite 300, Boston, MA 02116.
McAllister, B. A., & Plourde, L. A. (2008). Enrichment Curriculum: Essential for Mathematically Gifted Students. Education, 129(1).
Eckstein, M. (2009). Enrichment 2.0: Gifted and talented education for the 21st century. Gifted Child Today, 32(1), 59-63.
Aljughaiman, A. M., & Ayoub, A. E. A. (2012). The effect of an enrichment program on developing analytical, creative, and practical abilities of elementary gifted students. Journal for the Education of the Gifted, 35(2), 153-174.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaZenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları
2. HaftaZenginleştirmeye yönelik tanımlar ve bakış açıları
3. HaftaZenginleştirme türleri
4. HaftaZenginleştirme türleri
5. HaftaZenginleştirmenin avantaj ve dezavantajları
6. HaftaZenginleştirmeyi planlama
7. HaftaZenginleştirmeyi planlama
8. HaftaAra sınav
9. HaftaZenginleştirmeyi uygulama
10. HaftaZenginleştirmeyi uygulama
11. HaftaZenginleştirmenin etkililiğini sınama
12. HaftaZenginleştirmenin etkililiğini sınama
13. HaftaZenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama
14. HaftaZenginleştirmeyi diğer eğitim stratejileri ile birlikte uygulama
15. HaftaTürkiye?deki zenginleştirme uygulamalarının eleştirisi
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması13030
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü24157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X   
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X   
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X   
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek