ÖYE710 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİT. DİSİPLİNLER ARASI ÇAL.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİT. DİSİPLİNLER ARASI ÇAL. ÖYE710 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıÖzel yeteneklilerin eğitimindeki disiplinler arası bakış açılarını bilme ve özel yeteneklilerin eğitiminde disiplinler arası araştırmaların avantajlarından faydalanma.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci özel yeteneklilerin eğitimindeki disiplinler arası bakış açılarını kavrar.
  2. Öğrenci özel yetenekliler eğitiminde disiplinler arası yaklaşımları nasıl kullanacağını bilir.
  3. Öğrenci özel yeteneklilerin eğitimindeki disiplinler arası araştırmaların etkililiğini değerlendirir.
Dersin içeriğiÖzel yeteneklilerin eğitiminde disiplinler arası araştırma nedir; Özel yeteneklilerin eğitiminde disiplinler arası yaklaşımın kullanımı; Özel yeteneklilerin eğitimindeki disiplinler arası çalışmaların etkiliğinin değerlendirilmesi; Tanılamadaki disiplinler arası çözümler; Zenginleştirmedeki disiplinler arası çözümler; Hızlandırmadaki disiplinler arası çözümler; Sosyal-duygusal gelişimi desteklemede disiplinler arası çözümler  
KaynaklarKoizumi, H. (2001). Trans-disciplinarity. Neuroendocrinology Letters, 22, 219?221.
Ambrose, D. (2002). Socioeconomic stratification and its influences on talent development: Some interdisciplinary perspectives. Gifted Child Quarterly, 46, 170?180.
Sriraman, B., & Søndergaard, B. D. (2009). On bringing interdisciplinary ideas to gifted education. In International handbook on giftedness (pp. 1235-1256). Springer, Dordrecht.
Grassinger, R., Porath, M., & Ziegler, A. (2010). Mentoring the gifted: A conceptual analysis. High Ability Studies, 21(1), 27-46.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitiminde disiplinler arası yaklaşımlar
2. HaftaTanılamadaki disiplinler arası çözümler
3. HaftaTanılamadaki disiplinler arası çözümler
4. HaftaTanılamadaki disiplinler arası çözümler
5. HaftaZenginleştirmedeki disiplinler arası çözümler
6. HaftaZenginleştirmedeki disiplinler arası çözümler
7. HaftaHızlandırmadaki disiplinler arası çözümler
8. HaftaAra sınav.
9. HaftaÖzel yeteneklilerle yapılan bireysel çalışmalarda disiplinler arası çözümler
10. HaftaÖzel yeteneklilerle yapılan bireysel çalışmalarda disiplinler arası çözümler
11. HaftaÖzel yeteneklilere mentorlukte disiplinler arası çözümler
12. HaftaSosyal-duygusal gelişimi desteklemede disiplinler arası çözümler
13. HaftaSosyal-duygusal gelişimi desteklemede disiplinler arası çözümler
14. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitiminde disiplinler arası çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi
15. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitiminde disiplinler arası çalışmaların etkililiğinin değerlendirilmesi
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması13030
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü24157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.   X 
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.   X 
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.     
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.  X  
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X   
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek