ÖYE702 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA YÖN

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMA YÖN ÖYE702 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Yazma  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin özel yeteneklilerin eğitimi ilgili yürüttüğü araştırmalarda araştırma yöntem ve tekniklerini kullanmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci farklı araştırma yöntem ve tekniklerinin bileşenlerini bilir.
  2. Öğrenci araştırma yeteneğini araştırma yöntem ve teknikleri kullanarak geliştirir.
  3. Öğrenci özel yeteneklilerin eğitimindeki güncel araştırma problemlerinden yola çıkarak farklı araştırma yöntem ve tekniklerini tartışır.
  4. Öğrenci araştırma yöntem ve tekniklerinin avantaj ve dezavantajlarını bilir.
  5. Öğrenci araştırma yöntem ve tekniklerinin bilimsel bilgi üretmedeki önemini kavrar.
  6. Öğrenci bir araştırma sürecinde farklı yöntem ve teknikler ve metotları kullanır.
  7. Öğrenci araştırma sürecinde etik kurallara göre hareket eder.
  8. Öğrenci araştırmayı yayımlarken etik kurallara göre hareket eder.
Dersin içeriği 
KaynaklarFraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill.
Cohen, L., Manion, L., & Morrison K. (2000). Research Methods in Education (5th Edition). London: Routledge Falmer.
Cresswell, J. W. (2008). Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitim alanında yürütülen araştırmalarda temel kavramlar ve etik
2. HaftaNicel araştırmaların varsayımları ve bilimsel bilginin özellikleri
3. HaftaBetimleyici araştırma yöntemi, Karşılaştırmalı araştırma yöntemi, İlişkisel araştırma yöntemi
4. HaftaDeneysel araştırma yöntemi
5. HaftaTek-denekli deneysel yöntem
6. HaftaFaktöryel deneme desenleri
7. HaftaVeri analizi
8. HaftaAraştırma yöntemlerinin karşılaştırılması
9. HaftaAra sınav
10. Haftaİç ve dış geçerliliği tehdit eden durumlar
11. HaftaMüdehale uygunluğu
12. HaftaNicel araştırmanın raporlanması
13. HaftaAraştırma yöntemlerinde sıkça yapılan hatalar
14. HaftaNicel araştırma yöntemleri bağlamında güncel çalışmaların kritiği
15. HaftaEtik ve araştırma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü23157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yetenekliler eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.    X
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.    X
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.   X 
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.  X  
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek