OSB609 - OSB'Lİ BİREYLERE DİL ve İLETİŞİM BEC. ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'Lİ BİREYLERE DİL ve İLETİŞİM BEC. ÖĞRETİMİ | OSB609 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Gökhan Töret | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile öğrencilerin; otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda dilin kazanımına ve söz-öncesi ve dil dönemi iletişim becerilerinin gelişimine ilişkin sosyal ve bilişsel temelleri edinmeleri amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1) Bebeklik ve erken çocukluk ve çocukluk dönemindeki dil gelişimsel yapıtaşları 2)Söz-öncesi ve dil dönemi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimi 3) İletişim becerilerinin değerlendirilmesi 4)İletişim becerilerine yönelik olarak hedef belirlemr ve müdahalede bulunma | |||||
Kaynaklar | Rhea, P. (2007). Language disorders from infancy through adolescence. Mosby Elsevier: USA Bloom, L., & Lahey, M. ( 1978). Language development and language disorders. Canada: John Wiley & Sons, Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Söz-öncesi iletişim becerilerinin gelişimi-1 |
2. Hafta | Söz-öncesi iletişim becerilerinin gelişimi-2 |
3. Hafta | Dil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi-1 |
4. Hafta | Dil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi-2 |
5. Hafta | Doğal, gelişimsel dil müdahale yaklaşımları |
6. Hafta | Doğal, gelişimsel dil müdahale yaklaşımları |
7. Hafta | Arasınav |
8. Hafta | Temel tepki öğretimi, fırsat öğretimi |
9. Hafta | Hanen Porgramları |
10. Hafta | Çok bileşenli müdahale programları |
11. Hafta | Sözel dile geçiş |
12. Hafta | Dil dönemi |
13. Hafta | Alternatif iletişim |
14. Hafta | Uygulama örnekleri |
15. Hafta | Uygulama örnekleri |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 35 | 92 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bireylerde otizm ve eşlikçi özel gereksinimlerin gelişimini bilir. | X | ||||
2. Otizmli bireylerin eğitimi alanında mesleki ve yayın etiği değerleri bilir ve uygular. | X | ||||
3. Otizm alanında eğitim ve araştırmalarda kaydedilen ilerlemeleri izler, çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde paydaşlar ile paylaşır. | X | ||||
4. Bilimsel bir araştırma yürütmeye ilişkin alanyazın taraması yapma, araştırma yöntemini geliştirme, veri toplama, analiz yapma ve araştırma bulgularını raporlandırma aşamalarını tamamlar. | |||||
5. Otizmli bireylerin eğitiminde disiplinler arası rolleri ve işbirliğinin önemini tartışarak, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizmli bireylerin eğitimi alanında kanıt temelli uygulamaları bilir, karşılaştırır ve analiz eder. | X | ||||
8. Otizmli bireylerin eğitiminde kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak değerlendirme yapar, eğitsel ve gelişimsel müdahale planlar ve uygular. | X | ||||
9. Kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip ederek, mesleki gelişimini ve sürekli öğrenmeyi destekler | X | ||||
10. Otizmli bireylerin eğitiminde etkili teknoloji temelli uygulamaları gerçekleştirir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek