OSB609 - OSB'Lİ BİREYLERE DİL ve İLETİŞİM BEC. ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'Lİ BİREYLERE DİL ve İLETİŞİM BEC. ÖĞRETİMİ OSB609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Gökhan Töret 
Dersin amacıBu ders ile öğrencilerin; otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda dilin kazanımına ve söz-öncesi ve dil dönemi iletişim becerilerinin gelişimine ilişkin sosyal ve bilişsel temelleri edinmeleri amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bebeklik ve erken çocukluk dönemindeki gelişimsel yapıtaşlarını tanımlar
  2. Söz-öncesi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimini tanımlar
  3. Dil dönemi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimini tanımlar
  4. İletişim becerilerini değerlendirir
  5. İletişim becerilerine yönelik olarak hedef belirler ve müdahalede bulunur
  6. Zihin kuramı becerilerini değerlendirir ve müdahalede bulunur.
Dersin içeriği1) Bebeklik ve erken çocukluk ve çocukluk dönemindeki dil gelişimsel yapıtaşları
2)Söz-öncesi ve dil dönemi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimi
3) İletişim becerilerinin değerlendirilmesi
4)İletişim becerilerine yönelik olarak hedef belirlemr ve müdahalede bulunma 
KaynaklarRhea, P. (2007). Language disorders from infancy through adolescence. Mosby Elsevier:
USA
Bloom, L., & Lahey, M. ( 1978). Language development and language disorders.
Canada: John Wiley & Sons, Inc. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSöz-öncesi iletişim becerilerinin gelişimi-1
2. HaftaSöz-öncesi iletişim becerilerinin gelişimi-2
3. HaftaDil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi-1
4. HaftaDil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi-2
5. HaftaDoğal, gelişimsel dil müdahale yaklaşımları
6. HaftaDoğal, gelişimsel dil müdahale yaklaşımları
7. HaftaArasınav
8. HaftaTemel tepki öğretimi, fırsat öğretimi
9. HaftaHanen Porgramları
10. HaftaÇok bileşenli müdahale programları
11. HaftaSözel dile geçiş
12. HaftaDil dönemi
13. HaftaAlternatif iletişim
14. HaftaUygulama örnekleri
15. HaftaUygulama örnekleri
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bireylerde otizm ve eşlikçi özel gereksinimlerin gelişimini bilir.   X 
2. Otizmli bireylerin eğitimi alanında mesleki ve yayın etiği değerleri bilir ve uygular.    X
3. Otizm alanında eğitim ve araştırmalarda kaydedilen ilerlemeleri izler, çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde paydaşlar ile paylaşır.  X  
4. Bilimsel bir araştırma yürütmeye ilişkin alanyazın taraması yapma, araştırma yöntemini geliştirme, veri toplama, analiz yapma ve araştırma bulgularını raporlandırma aşamalarını tamamlar.     
5. Otizmli bireylerin eğitiminde disiplinler arası rolleri ve işbirliğinin önemini tartışarak, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.   X 
7. Otizmli bireylerin eğitimi alanında kanıt temelli uygulamaları bilir, karşılaştırır ve analiz eder. X   
8. Otizmli bireylerin eğitiminde kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak değerlendirme yapar, eğitsel ve gelişimsel müdahale planlar ve uygular. X   
9. Kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip ederek, mesleki gelişimini ve sürekli öğrenmeyi destekler X   
10. Otizmli bireylerin eğitiminde etkili teknoloji temelli uygulamaları gerçekleştirirX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek