OSB608 - OSB'Lİ BİREYLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'Lİ BİREYLERE SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ | OSB608 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Seray Olçay | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere OSB olan bireylere sosyal becerileri öğretme bilgi ve becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyal yeterlikle ilgili kavramlar, öğrenme kuramları, sosyal becerilerin değerlendirilmesinde kullanılan stratejiler, sosyal beceri öğretim yöntemleri, sosyal beceri öğretim programları. | |||||
Kaynaklar | Baker, J.E. (2004). Social skills training for children ve adolecents with asperger syndrome and social-communication problems. Kansans: Autism Asperger Publishing. Bandura, A. & Walters, R.H. (1963). Social learning and imitation. New York: Holt, Rinehort and Winston. Sargent, L.R. (1991). Social skills for school and community. systematic instruction for children and outh with cognitive delay. Washington, D.C: The Divison on Mental retardation of the Council for Exceptional Children. Sugai, G. ve Lewis, T. J. (1996). Preferred and promising practices for social skills instruction. Focus on Exceptional Children, 29. Tekin-İftar, E. (Ed.) (2016), Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklar ve eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar |
2. Hafta | Temel Oluşturan Öğrenme Kuramları |
3. Hafta | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi |
4. Hafta | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi |
5. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretimindeki Yöntem ve Stratejiler |
6. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretimindeki Yöntem ve Stratejiler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | İlgili Yöntem ve Stratejilerin Alanyazın Taraması |
9. Hafta | İlgili Yöntem ve Stratejilerin Alanyazın Taraması |
10. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretiminde Genelleme ve Geçerlik Çalışmaları |
11. Hafta | Sosyal Beceri Öğretim Çalışmalarının Genelleme ve Geçerliklerinin İncelemesi |
12. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
13. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
14. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
15. Hafta | Öğretim Programlarının Sunumu ve Tartışılması |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 35 | 92 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bireylerde otizm ve eşlikçi özel gereksinimlerin gelişimini bilir. | X | ||||
2. Otizmli bireylerin eğitimi alanında mesleki ve yayın etiği değerleri bilir ve uygular. | X | ||||
3. Otizm alanında eğitim ve araştırmalarda kaydedilen ilerlemeleri izler, çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde paydaşlar ile paylaşır. | X | ||||
4. Bilimsel bir araştırma yürütmeye ilişkin alanyazın taraması yapma, araştırma yöntemini geliştirme, veri toplama, analiz yapma ve araştırma bulgularını raporlandırma aşamalarını tamamlar. | X | ||||
5. Otizmli bireylerin eğitiminde disiplinler arası rolleri ve işbirliğinin önemini tartışarak, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizmli bireylerin eğitimi alanında kanıt temelli uygulamaları bilir, karşılaştırır ve analiz eder. | X | ||||
8. Otizmli bireylerin eğitiminde kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak değerlendirme yapar, eğitsel ve gelişimsel müdahale planlar ve uygular. | X | ||||
9. Kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip ederek, mesleki gelişimini ve sürekli öğrenmeyi destekler | X | ||||
10. Otizmli bireylerin eğitiminde etkili teknoloji temelli uygulamaları gerçekleştirir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek