OSB607 - OSB'DE AİLE EĞİTİMİ ve İŞBİRLİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'DE AİLE EĞİTİMİ ve İŞBİRLİĞİ OSB607 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Seray Olçay 
Dersin amacıÖğrencilere OSB olan çocuğa sahip ailelerle çalışma bilgi ve becerilerinin kazandırılması hedeflenmektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Aile özellikleri ve aile tepkilerini betimler.
  2. Çocuğun aile üzerindeki etkilerini tartışır.
  3. Aile gereksinimlerini tanımlar.
  4. Aile gereksinimlerini belirlemeye yönelik değerlendirme araçlarını kullanır.
  5. Aile eğitiminin amaçlarını tanımlar.
  6. Aile eğitimi programlarını uygular.
Dersin içeriğiAile özellikleri ve aile tepkileri, aile gereksinimleri, aile eğitimi, aile ile işbirliği. 
KaynaklarBricker, D., Waddell, M.(2002). Assessment, evaluation and programming system for infants and children. Baltimore: PAUL.H. PUBLİSHİNG.
Fiedler, C. R., Clark, D. M.& Simpson, R.L.(2004). Parents and families of children with disabilities. New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall.
Shea, T.M. & Bauer, A.M. (1991). Parents and teachers of children with
exceptionalities. New Jersey: Pearson Merrill Prentice Hall. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAile ve özellikleri
2. HaftaAile Destekleri, formal, informal bilgi kaynakları, internet ortamları, aile rol ve İşlevleri.
3. HaftaOSB olan çocuk ve aile
4. HaftaAile katılımı
5. HaftaAile gereksinimleri
6. HaftaDanışmanlık, rehberlik ve eğitim
7. HaftaAra sınav
8. HaftaAilenin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
9. HaftaAile eğitimi
10. HaftaAile eğitimi
11. HaftaHizmet sunanlarla aileler arasındaki koordinasyon ve ilişkiler
12. HaftaAile eğitim programları
13. HaftaAile eğitim programlarının geliştirilmesi
14. HaftaAile eğitim programlarının sunumu ve tartışılması
15. HaftaAile eğitim programlarının sunumu ve tartışılması
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bireylerde otizm ve eşlikçi özel gereksinimlerin gelişimini bilir.   X 
2. Otizmli bireylerin eğitimi alanında mesleki ve yayın etiği değerleri bilir ve uygular.     
3. Otizm alanında eğitim ve araştırmalarda kaydedilen ilerlemeleri izler, çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde paydaşlar ile paylaşır.  X  
4. Bilimsel bir araştırma yürütmeye ilişkin alanyazın taraması yapma, araştırma yöntemini geliştirme, veri toplama, analiz yapma ve araştırma bulgularını raporlandırma aşamalarını tamamlar. X   
5. Otizmli bireylerin eğitiminde disiplinler arası rolleri ve işbirliğinin önemini tartışarak, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.  X  
7. Otizmli bireylerin eğitimi alanında kanıt temelli uygulamaları bilir, karşılaştırır ve analiz eder.   X 
8. Otizmli bireylerin eğitiminde kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak değerlendirme yapar, eğitsel ve gelişimsel müdahale planlar ve uygular. X   
9. Kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip ederek, mesleki gelişimini ve sürekli öğrenmeyi destekler X   
10. Otizmli bireylerin eğitiminde etkili teknoloji temelli uygulamaları gerçekleştirirX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek