OSB602 - OSB'NDA BİLİMSEL DAYANAKLI UYG. ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OSB'NDA BİLİMSEL DAYANAKLI UYG. ve YAYIN ETİĞİ | OSB602 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | İlgili Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Eğitim araştırmaları sürecini (araştırma yapabileceği sorunu ya da alana katkı sağlayacak ilgi duyduğu konuyu belirleme, verilerin toplanması, analizi ve sonuçları yorumlama) kavrayabilme, Farklı araştırma yöntemlerini analiz edebilme, Araştırma yöntemlerini uygulayabilme, Bir araştırma önerisi geliştirebilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Eğitim araştırmalarının doğası, araştırma problemi, etik ve araştırma, değişkenler ve hipotezler, alanyazın taraması, evren-örnekleme, veri toplama araçları, geçerlik ve güvenirlik, iç geçerlik, deneysel araştırma, ilişkisel araştırma, nedensel-karşılaştırmalı araştırma, alan araştırması, araştırma önerisi hazırlama ve raporlaştırma | |||||
Kaynaklar | Cook, B. G. ve Schirmer, B. R. (Editörler). (2006). What is special about special education: The role of evidence-based practices. Austin, TX: PRO-ED. Jones, M. L. (2009). A study of novice special educators? views of evidence-based practices. Teacher Education and Special Education, 32, 101-120. Kearney, C. A. ve Durand, V. M. (1992). How prepared are our teachers for mainstreamed classroom settings? A survey of post-secondary schools of education in New York State. Exceptional Children, 59, 6?11. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eğitim Araştırmalarının Doğası |
2. Hafta | Eğitim Araştırmalarının Temeli-Araştırma Problemi |
3. Hafta | Değişkenler ve Hipotezler |
4. Hafta | Araştırma ve Yayın Etiği |
5. Hafta | Alanyazın Taraması |
6. Hafta | Evren Örneklem |
7. Hafta | Veri Toplama, Geçerlilik ve Güvenirlilik |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Nicel Araştırma yöntemleri, Nitel araştırma yöntemleri Paradigmalar |
10. Hafta | Nicel Araştırma Yöntemleri Betimsel |
11. Hafta | İlişkisel |
12. Hafta | Karşılaştırmalı-Nedensel |
13. Hafta | Deneysel |
14. Hafta | Araştırma önerisi Yazma ve Raporlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 24 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 33 | 82 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bireylerde otizm ve eşlikçi özel gereksinimlerin gelişimini bilir. | X | ||||
2. Otizmli bireylerin eğitimi alanında mesleki ve yayın etiği değerleri bilir ve uygular. | X | ||||
3. Otizm alanında eğitim ve araştırmalarda kaydedilen ilerlemeleri izler, çalışmalarını ulusal/uluslararası düzeyde paydaşlar ile paylaşır. | X | ||||
4. Bilimsel bir araştırma yürütmeye ilişkin alanyazın taraması yapma, araştırma yöntemini geliştirme, veri toplama, analiz yapma ve araştırma bulgularını raporlandırma aşamalarını tamamlar. | X | ||||
5. Otizmli bireylerin eğitiminde disiplinler arası rolleri ve işbirliğinin önemini tartışarak, bilgi ve becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | X | ||||
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
7. Otizmli bireylerin eğitimi alanında kanıt temelli uygulamaları bilir, karşılaştırır ve analiz eder. | X | ||||
8. Otizmli bireylerin eğitiminde kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak değerlendirme yapar, eğitsel ve gelişimsel müdahale planlar ve uygular. | X | ||||
9. Kuramsal ve uygulamalı gelişmeleri takip ederek, mesleki gelişimini ve sürekli öğrenmeyi destekler | X | ||||
10. Otizmli bireylerin eğitiminde etkili teknoloji temelli uygulamaları gerçekleştirir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek