OSB609 - OSB'Lİ BİREYLERE DİL ve İLETİŞİM BEC. ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OSB'Lİ BİREYLERE DİL ve İLETİŞİM BEC. ÖĞRETİMİ OSB609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıBu ders ile öğrencilerin; otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda dilin kazanımına ve söz-öncesi ve dil dönemi iletişim becerilerinin gelişimine ilişkin sosyal ve bilişsel temelleri edinmeleri amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bebeklik ve erken çocukluk dönemindeki gelişimsel yapıtaşlarını tanımlar
  2. Söz-öncesi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimini tanımlar
  3. Dil dönemi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimini tanımlar
  4. İletişim becerilerini değerlendirir
  5. İletişim becerilerine yönelik olarak hedef belirler ve müdahalede bulunur
  6. Zihin kuramı becerilerini değerlendirir ve müdahalede bulunur.
Dersin içeriği1) Bebeklik ve erken çocukluk ve çocukluk dönemindeki dil gelişimsel yapıtaşları
2)Söz-öncesi ve dil dönemi sosyal iletişim becerileri ve dil becerilerinin gelişimi
3) İletişim becerilerinin değerlendirilmesi
4)İletişim becerilerine yönelik olarak hedef belirlemr ve müdahalede bulunma
 
KaynaklarRhea, P. (2007). Language disorders from infancy through adolescence. Mosby Elsevier:
USA
Bloom, L., & Lahey, M. ( 1978). Language development and language disorders.
Canada: John Wiley & Sons, Inc.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSöz-öncesi iletişim becerilerinin gelişimi-1
2. HaftaSöz-öncesi iletişim becerilerinin gelişimi-2
3. HaftaDil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi-1
4. HaftaDil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi-2
5. HaftaDoğal, gelişimsel dil müdahale yaklaşımları
6. HaftaDoğal, gelişimsel dil müdahale yaklaşımları
7. HaftaArasınav
8. HaftaTemel tepki öğretimi, fırsat öğretimi
9. HaftaHanen Porgramları
10. HaftaÇok bileşenli müdahale programları
11. HaftaSözel dile geçiş
12. HaftaDil dönemi
13. HaftaAlternatif iletişim
14. HaftaUygulama örnekleri
15. HaftaUygulama örnekleri
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama22448
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü3592240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
2. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
3. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
4. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.     
5. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
6. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.   X 
7. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X   
8. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
9. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   
10. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
11. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
12. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.   X 
13. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.   X 
14. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek