KLN606 - PEDİATRİK HASTALARDA KLİNİK NÜTRİSYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK HASTALARDA KLİNİK NÜTRİSYON | KLN606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 4 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hasan Özen | |||||
Dersin amacı | Bu derste pediatrik hastalarda klinik nütrisyonun ilke ve uygulamaları öğrenilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Pediatrik hastalarda klinik nütrisyon tedavisi gerektiren haller Enteral ve parenteral klinik nütrisyon tedavisi Klinik nütrisyon kopmlikasyonlarının yönetimi | |||||
Kaynaklar | 1-Özen H (Editör): Soru ve cevaplarla çocuk beslenmesi. Akademi Yayınevi, İstanbul, 2015 2-Özen H, Yüce A, Gürakan F, Saltık Temizel İN, Demir H (Eds). Çocuk Gastroenteroloji, Hepatoloji ve Beslenme, Akademi Yayınevi, 2016 3- Practical Approach to Paediatric Enteral Nutrition: A Comment by the ESPGHAN Committee on Nutrition. J Pediatr Gastroenterol Nutr. 2010; 51(1): 110-22 4-Clinical Nutrition, December 2018 Part B Issue 6, p2303-2430 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çocuklarda nütrisyonel tarama ve değerlendirme |
2. Hafta | Çocukluk çağında görülen beslenme bozuklukları |
3. Hafta | Yenidoğanda metabolizma |
4. Hafta | Yenidoğanda enteral nütrisyon |
5. Hafta | Yenidoğanda parenteral nütrisyon |
6. Hafta | Çocuklarda metabolik hastalıklar ve klinik nütrisyon |
7. Hafta | Çocuklarda enteral beslenme |
8. Hafta | Çocuklarda parenteral beslenme |
9. Hafta | Klinik nütrisyon için enteral erişim yolları |
10. Hafta | Klinik nütrisyon için parenteral erişim yolları |
11. Hafta | Enteral beslenme tedavisi komplikasyonları |
12. Hafta | Parenteral beslenme tedavisi komplikasyonları |
13. Hafta | Kistik fibrozis |
14. Hafta | Kronik karaciğer hastalığı |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 57 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makro ve mikrobesinlerin yapısı, metabolizması ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık halinde mikro ve makrobesin gereksinimlerini bilir. | X | ||||
2. Malnütrisyonlu ya da malnütrisyon riski altındaki hastaları tanır ve bu hastaların nasıl bir tedaviye ve klinik izleme alınacağını bilir. | X | ||||
3. Hastalık halinde ortaya çıkan besin metabolizması değişikliklerini bilir. | X | ||||
4. Enteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir. | X | ||||
5. Parenteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir. | X | ||||
6. Farklı klinik durumlarda ve farklı hastalıklarda klinik beslenme uygulama yeterliğine sahiptir. | X | ||||
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. | X | ||||
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Bir Klinik Nütrisyon Ekibini tek başına sevk ve idare edebilir. | X | ||||
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine klinik nütrisyon konusunda eğitmenlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek