KLN606 - PEDİATRİK HASTALARDA KLİNİK NÜTRİSYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PEDİATRİK HASTALARDA KLİNİK NÜTRİSYON KLN606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 4 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Hasan Özen  
Dersin amacıBu derste pediatrik hastalarda klinik nütrisyonun ilke ve uygulamaları öğrenilecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersi aldıktan sonra öğrenciler pediatrik hastalarda klinik nütrisyon uygulamalarını bilecek,
  2. 2. Hangi hastada hangi nütrisyon yönteminin kullanılması gerektiğini anlayacak,
  3. 3. Hastalarda uygun nütrisyon tarama, değerlendirme ve planlama yapabilecek,
  4. 4. Komplikasyon gelişmesi halinde tedavi seçeneklerini tartışabilecek ve uygulamaya koyabilecektir.
Dersin içeriğiPediatrik hastalarda klinik nütrisyon tedavisi gerektiren haller
Enteral ve parenteral klinik nütrisyon tedavisi
Klinik nütrisyon kopmlikasyonlarının yönetimi
 
Kaynaklar1-Özen H (Editör): Soru ve cevaplarla çocuk beslenmesi. Akademi Yayınevi, İstanbul, 2015
2-Özen H, Yüce A, Gürakan F, Saltık Temizel İN, Demir H (Eds). Çocuk Gastroenteroloji, Hepatoloji ve Beslenme, Akademi Yayınevi, 2016
3- Practical Approach to Paediatric Enteral Nutrition: A Comment by the ESPGHAN Committee on Nutrition. J Pediatr Gastroenterol Nutr. 2010; 51(1): 110-22
4-Clinical Nutrition, December 2018 Part B Issue 6, p2303-2430
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇocuklarda nütrisyonel tarama ve değerlendirme
2. HaftaÇocukluk çağında görülen beslenme bozuklukları
3. HaftaYenidoğanda metabolizma
4. HaftaYenidoğanda enteral nütrisyon
5. HaftaYenidoğanda parenteral nütrisyon
6. HaftaÇocuklarda metabolik hastalıklar ve klinik nütrisyon
7. HaftaÇocuklarda enteral beslenme
8. HaftaÇocuklarda parenteral beslenme
9. HaftaKlinik nütrisyon için enteral erişim yolları
10. HaftaKlinik nütrisyon için parenteral erişim yolları
11. HaftaEnteral beslenme tedavisi komplikasyonları
12. HaftaParenteral beslenme tedavisi komplikasyonları
13. HaftaKistik fibrozis
14. HaftaKronik karaciğer hastalığı
15. HaftaTartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1440
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler45
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14456
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü5750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Makro ve mikrobesinlerin yapısı, metabolizması ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık halinde mikro ve makrobesin gereksinimlerini bilir.  X  
2. Malnütrisyonlu ya da malnütrisyon riski altındaki hastaları tanır ve bu hastaların nasıl bir tedaviye ve klinik izleme alınacağını bilir.   X 
3. Hastalık halinde ortaya çıkan besin metabolizması değişikliklerini bilir.    X 
4. Enteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir.    X 
5. Parenteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir.   X 
6. Farklı klinik durumlarda ve farklı hastalıklarda klinik beslenme uygulama yeterliğine sahiptir.    X 
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. X   
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir.  X  
9. Bir Klinik Nütrisyon Ekibini tek başına sevk ve idare edebilir.  X  
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine klinik nütrisyon konusunda eğitmenlik yapabilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek