KLN611 - DÖNEM PROJESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÖNEM PROJESİ KLN611 3. Yarıyıl 0 2 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYüksek lisans derslerini tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Klinik Nütrisyon Tezsiz Yüksek Lisans Programı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıDönem projesini bilimsel ilkeler ve etik kurallara uygun olarak yürütmektir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1) Dönem projesi konusu ile ilgili literatür araştırması yapar
  2. 2) Bilimsel çalışma yaparak, veri toplayıp, verileri analiz eder
  3. 3) Araştırma bulgularından sonuç çıkarır ve ve önerilerde bulunur
  4. 4) Araştırmayı raporlaştırarak, sunar ve savunur.
Dersin içeriğiDönem projesi konusunun belirlenmesi - Dönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması - Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması verilerin toplaması - Verilerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi - Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması 
KaynaklarDönem projesi konusu ile ilgili literatürler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDönem projesi konusunun belirlenmesi
2. HaftaDönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
3. HaftaDönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
4. HaftaDönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
5. HaftaDönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
6. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
7. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
8. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
9. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
10. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
11. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
12. HaftaVerilerin toplanması ve analiz edilmesi
13. HaftaDönem projesi yazımı
14. HaftaDönem projesi yazımı
15. HaftaDönem projesi yazımı
16. HaftaDönem projesi yazımı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler1100
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı0100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1435490
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje1623368
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5861900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Makro ve mikrobesinlerin yapısı, metabolizması ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık halinde mikro ve makrobesin gereksinimlerini bilir.   X 
2. Malnütrisyonlu ya da malnütrisyon riski altındaki hastaları tanır ve bu hastaların nasıl bir tedaviye ve klinik izleme alınacağını bilir.   X 
3. Hastalık halinde ortaya çıkan besin metabolizması değişikliklerini bilir.    X 
4. Enteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir.   X  
5. Parenteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir.  X  
6. Farklı klinik durumlarda ve farklı hastalıklarda klinik beslenme uygulama yeterliğine sahiptir.   X  
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder.    X
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir.    X
9. Bir Klinik Nütrisyon Ekibini tek başına sevk ve idare edebilir.   X 
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine klinik nütrisyon konusunda eğitmenlik yapabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek