KLN611 - DÖNEM PROJESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÖNEM PROJESİ | KLN611 | 3. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yüksek lisans derslerini tamamlamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Klinik Nütrisyon Tezsiz Yüksek Lisans Programı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dönem projesini bilimsel ilkeler ve etik kurallara uygun olarak yürütmektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dönem projesi konusunun belirlenmesi - Dönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması - Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması verilerin toplaması - Verilerin analiz edilmesi ve değerlendirilmesi - Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Dönem projesi konusu ile ilgili literatürler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dönem projesi konusunun belirlenmesi |
2. Hafta | Dönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Dönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
4. Hafta | Dönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
5. Hafta | Dönem projesi konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması |
6. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
7. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
8. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
9. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
10. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
11. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
12. Hafta | Verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
13. Hafta | Dönem projesi yazımı |
14. Hafta | Dönem projesi yazımı |
15. Hafta | Dönem projesi yazımı |
16. Hafta | Dönem projesi yazımı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 100 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 35 | 490 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 16 | 23 | 368 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 58 | 61 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makro ve mikrobesinlerin yapısı, metabolizması ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık halinde mikro ve makrobesin gereksinimlerini bilir. | X | ||||
2. Malnütrisyonlu ya da malnütrisyon riski altındaki hastaları tanır ve bu hastaların nasıl bir tedaviye ve klinik izleme alınacağını bilir. | X | ||||
3. Hastalık halinde ortaya çıkan besin metabolizması değişikliklerini bilir. | X | ||||
4. Enteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir. | X | ||||
5. Parenteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir. | X | ||||
6. Farklı klinik durumlarda ve farklı hastalıklarda klinik beslenme uygulama yeterliğine sahiptir. | X | ||||
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. | X | ||||
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Bir Klinik Nütrisyon Ekibini tek başına sevk ve idare edebilir. | X | ||||
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine klinik nütrisyon konusunda eğitmenlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek