KLN602 - MALNÜTRİSYON TARAMASI ve DEĞERLENDİRİLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MALNÜTRİSYON TARAMASI ve DEĞERLENDİRİLMESİ | KLN602 | 1. Yarıyıl | 1 | 4 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Meltem Halil | |||||
Dersin amacı | Bu derste malnütrisyonun nasıl taranacağı ve değerlendirileceği öğrenilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Malnütrisyon tanımı ve sınıflaması - Malnütrisyon tarama testleri - Malnütrisyon değerlendirilmesi - Malnütrisyonun klinik sonuçları - Sarkopeni tanımı ve klinik önemi - Farklı klinik durumlarda malnütrisyon - Nütrisyon desteği tedavisi endikasyonları | |||||
Kaynaklar | 1. Basics in Clinical Nutrition, 4th Ed (L. Sobotka. Ed). Galen, 2011 2. Clinical Nutrition, 2nd Ed (M. Elia, O Ljunqgvist, RJ Stratton EDS) Wiley, 2015 3. Süreli yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Malnütrisyon tanımı ve prevelansı |
2. Hafta | Nütrisyonel tarama ve değerlendirme |
3. Hafta | Malnütrisyon tanısı |
4. Hafta | Malnütrisyonun klinik ve ekonomik sonuçları |
5. Hafta | İyatrojenik malnütrisyon |
6. Hafta | Vücut bileşimi analizleri |
7. Hafta | Malnütrisyonda radyolojik değerlendirme |
8. Hafta | Sarkopeni ve kaşeksi |
9. Hafta | Pediatrik hastalarda malnütrisyon değerlendirilmesi ve tanısı |
10. Hafta | Pediatrik hastalarda malnütrisyonun sonuçları |
11. Hafta | Yeniden beslenme sendromu |
12. Hafta | Obezite, morbid obezite |
13. Hafta | Beslenme destek ekipleri |
14. Hafta | Nütrisyon tedavisinde etik ve yasal yönler |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 57 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makro ve mikrobesinlerin yapısı, metabolizması ve gereksinimleri konusunda bilgi sahibi olur ve hastalık halinde mikro ve makrobesin gereksinimlerini bilir. | X | ||||
2. Malnütrisyonlu ya da malnütrisyon riski altındaki hastaları tanır ve bu hastaların nasıl bir tedaviye ve klinik izleme alınacağını bilir. | X | ||||
3. Hastalık halinde ortaya çıkan besin metabolizması değişikliklerini bilir. | X | ||||
4. Enteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir. | X | ||||
5. Parenteral beslenme tedavisi için erişim yollarının sağlanmasını, hastaya verilmesi, izlemi ve komplikasyonlarının tanınması ve yönetilmesi konusunda uygulama yeterliliğine sahiptir. | X | ||||
6. Farklı klinik durumlarda ve farklı hastalıklarda klinik beslenme uygulama yeterliğine sahiptir. | X | ||||
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. | X | ||||
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Bir Klinik Nütrisyon Ekibini tek başına sevk ve idare edebilir. | X | ||||
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine klinik nütrisyon konusunda eğitmenlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek