MÜY664 - DİJİTAL DÖNÜŞÜM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL DÖNÜŞÜM | MÜY664 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Bireysel çalışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim dalı tarafından belirlenecektir | |||||
Dersin amacı | Bu dersin temel amacı, öğrencilerin dijitalleşmeyi farklı açılardan analiz ederek Türkiye?de bireylerin, firmaların, organizasyonların ve toplumun dijitalleşme sürecini yenilik sistemi ve ekosistemi kapsamında değerlendirme becerisini geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dijitalleşmeye giriş Dijitalleşme politikası Dijitalleşmenin teorik temelleri Dijitalleşme için sermaye Dijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar Türkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde dijital dönüşüm | |||||
Kaynaklar | Dijital Türkiye Yol Haritası, Sanayi ve Teknloji Bakanlığı, 2018. https://www.sanayi.gov.tr/tsddtyh.pdf European Commission, «Digitising European Industry,» 18 Eylül 2015. [Çevrimiçi]. https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/digitising-european-industry . Ford, Martin. (2018). Robotların Yükselişi (Cem Duran, Çev.). İstanbul: Kronik Yayınları Japonya Hükümeti Kabine Ofisi, «Society 5.0,» [Çevrimiçi]. http://www8.cao.go.jp/cstp/english/society5_0/index.html. McKinsey Global Institute, «What the future of work will mean for jobs, skills, and wages,» McKinsey & Company, 2017. McKinsey Digital, «Industry 4.0 How to navigate digitization of the manufacturing sector,» McKinsey & Company, 2015. Rifkin, C., (2014), Üçüncü Sanayi Devrimi, Çev: Pelin Sıral, Murat Başhekim, İletişim Yayınları, İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dijitalleşme, dijitalleşmenin sosyolojisi ve felsefesi |
2. Hafta | Dijitalleşmenin ekonomisi ve psikolojisi; dijitalleşme politikası |
3. Hafta | Dijitalleşmenin teorik temelleri: felsefik, sosyolojik ve ekonomik yaklaşım |
4. Hafta | Dijitalleşmenin teorik temelleri: politik ve psikolojik yaklaşım |
5. Hafta | Dijitalleşmenin teorik temelleri: sanayinin dönüşümü |
6. Hafta | Dijitalleşmenin teorik temelleri: sanayinin dönüşümü |
7. Hafta | Dijitalleşme için sermaye: ekonomik, kültürel, beşeri ve sosyal sermaye |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Dijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar: startup, yenilikçilik ve kreatiflik |
10. Hafta | Dijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar: Endüstri 4.0 |
11. Hafta | Dijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar: Endüstri 4.0 |
12. Hafta | 1. Türkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde birey ve firmalar için dijital dönüşüm |
13. Hafta | Türkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde organizasyonlar ve toplum için dijital dönüşüm |
14. Hafta | Türkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde organizasyonlar ve toplum için dijital dönüşüm |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 5 | 55 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 40 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 29 | 121 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mühendislik yönetimi alanındaki çalışmalar kapsamında gerekli olan bilgi ve yöntemlere araştırma yaparak ulaşır; bu bilgi ve yöntemleri değerlendirerek sistem bakış açısı ile karar verme sürecinde kullanır ve uygular. | X | ||||
2. Mühendislik sistemlerinde projeler geliştirir ve planlar, yürütülen projeleri izleyerek kontrol eder ve değerlendirir. | X | ||||
3. Mühendislik sistemlerini, sistem bileşenlerini, operasyonları ve süreçleri yenilikçi bir şekilde tasarlamak, geliştirmek ve analiz etmek için mühendislik araçlarını ve modelleme tekniklerini kullanır. | X | ||||
4. Mühendislik sistemlerinden elde edilen verileri ileri teknikler ile analiz ederek değerlendirir; bilimsel yöntemlerle sınırlı veya eksik verileri tamamlar. | X | ||||
5. Mühendislik sistemlerinde operasyonları ve süreçleri sistem kaynakları doğrultusunda planlar, izler, kontrol eder ve süreç iyileştirme yöntemlerini uygular. | X | ||||
6. Mühendislik sistemlerindeki problemlerin çözümü için bilgisayar yazılımlarını, bilgi sistemlerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
7. Mühendislik sistemlerinin tasarımı, analizi, planlanması, izlenmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili çalışmaları ve projeleri, sonuçları ve değerlendirmeleri raporlar ve sunar. | X | ||||
8. Mesleki sorumluluklarının bilincindedir, mühendislik yönetimi uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar, bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar. | X | ||||
9. Güncel mühendislik uygulamalarının farkındadır, mühendislik yönetiminin gerektirdiği alanlarda literatürü takip eder, yabancı bir dilde bilgiye ulaşma, aktarabilme ve uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek