MÜY664 - DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİJİTAL DÖNÜŞÜM MÜY664 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Bireysel çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim dalı tarafından belirlenecektir 
Dersin amacıBu dersin temel amacı, öğrencilerin dijitalleşmeyi farklı açılardan analiz ederek Türkiye?de bireylerin, firmaların, organizasyonların ve toplumun dijitalleşme sürecini yenilik sistemi ve ekosistemi kapsamında değerlendirme becerisini geliştirmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dijitalleşme kavramının dünya ve Türkiye?deki karşılığını ortaya koyabilmelidir
  2. Dijitalleşme sürecini sosyolojik, psikolojik, ekonomik ve felsefi boyutlarıyla tartışarak ayırıcı özelliklerini tanımlayabilmelidir.
  3. Dijitalleşme süreciyle ilgili dünyadaki ve ülkemizdeki kamu ve özel sektör politikalarını tartışabilmelidir.
  4. Dijitalleşme kapsamında politika geliştirebilmek için ihtiyaç duyulan kriterleri tespit ederek çözüm önerileri geliştirebilmelidir
  5. Dijital dönüşümün firmaların ve organizasyonların performansına olan etkisini analiz edebilmelidir.
  6. Dijital dönüşüm sürecini farklı alanlardaki gelişim ve değişimler ile yenilik ekosistemi açısından değerlendirebilmelidir.
Dersin içeriğiDijitalleşmeye giriş

Dijitalleşme politikası

Dijitalleşmenin teorik temelleri

Dijitalleşme için sermaye

Dijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar

Türkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde dijital dönüşüm
 
KaynaklarDijital Türkiye Yol Haritası, Sanayi ve Teknloji Bakanlığı, 2018. https://www.sanayi.gov.tr/tsddtyh.pdf

European Commission, «Digitising European Industry,» 18 Eylül 2015. [Çevrimiçi]. https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/policies/digitising-european-industry .

Ford, Martin. (2018). Robotların Yükselişi (Cem Duran, Çev.). İstanbul: Kronik Yayınları

Japonya Hükümeti Kabine Ofisi, «Society 5.0,» [Çevrimiçi]. http://www8.cao.go.jp/cstp/english/society5_0/index.html.

McKinsey Global Institute, «What the future of work will mean for jobs, skills, and wages,» McKinsey & Company, 2017.

McKinsey Digital, «Industry 4.0 How to navigate digitization of the manufacturing sector,» McKinsey & Company, 2015.

Rifkin, C., (2014), Üçüncü Sanayi Devrimi, Çev: Pelin Sıral, Murat Başhekim, İletişim Yayınları, İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDijitalleşme, dijitalleşmenin sosyolojisi ve felsefesi
2. HaftaDijitalleşmenin ekonomisi ve psikolojisi; dijitalleşme politikası
3. HaftaDijitalleşmenin teorik temelleri: felsefik, sosyolojik ve ekonomik yaklaşım
4. HaftaDijitalleşmenin teorik temelleri: politik ve psikolojik yaklaşım
5. HaftaDijitalleşmenin teorik temelleri: sanayinin dönüşümü
6. HaftaDijitalleşmenin teorik temelleri: sanayinin dönüşümü
7. HaftaDijitalleşme için sermaye: ekonomik, kültürel, beşeri ve sosyal sermaye
8. HaftaAra sınav
9. HaftaDijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar: startup, yenilikçilik ve kreatiflik
10. HaftaDijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar: Endüstri 4.0
11. HaftaDijitalleşme kapsamında kavramlar ve politikalar: Endüstri 4.0
12. Hafta1. Türkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde birey ve firmalar için dijital dönüşüm
13. HaftaTürkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde organizasyonlar ve toplum için dijital dönüşüm
14. HaftaTürkiye?de Yenilik Sistemi/Ekosistemi çerçevesinde organizasyonlar ve toplum için dijital dönüşüm
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum115
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı360
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)11555
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler14040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü29121210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mühendislik yönetimi alanındaki çalışmalar kapsamında gerekli olan bilgi ve yöntemlere araştırma yaparak ulaşır; bu bilgi ve yöntemleri değerlendirerek sistem bakış açısı ile karar verme sürecinde kullanır ve uygular. X   
2. Mühendislik sistemlerinde projeler geliştirir ve planlar, yürütülen projeleri izleyerek kontrol eder ve değerlendirir.   X  
3. Mühendislik sistemlerini, sistem bileşenlerini, operasyonları ve süreçleri yenilikçi bir şekilde tasarlamak, geliştirmek ve analiz etmek için mühendislik araçlarını ve modelleme tekniklerini kullanır.   X  
4. Mühendislik sistemlerinden elde edilen verileri ileri teknikler ile analiz ederek değerlendirir; bilimsel yöntemlerle sınırlı veya eksik verileri tamamlar. X   
5. Mühendislik sistemlerinde operasyonları ve süreçleri sistem kaynakları doğrultusunda planlar, izler, kontrol eder ve süreç iyileştirme yöntemlerini uygular.   X  
6. Mühendislik sistemlerindeki problemlerin çözümü için bilgisayar yazılımlarını, bilgi sistemlerini, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.X    
7. Mühendislik sistemlerinin tasarımı, analizi, planlanması, izlenmesi ve iyileştirilmesi ile ilgili çalışmaları ve projeleri, sonuçları ve değerlendirmeleri raporlar ve sunar.    X 
8. Mesleki sorumluluklarının bilincindedir, mühendislik yönetimi uygulamalarının teknolojik, ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini tanımlar, bilimsel ve kurumsal etik değerleri gözeterek bireysel olarak bağımsız ve takım üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve liderlik yapar.    X
9. Güncel mühendislik uygulamalarının farkındadır, mühendislik yönetiminin gerektirdiği alanlarda literatürü takip eder, yabancı bir dilde bilgiye ulaşma, aktarabilme ve uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek