AŞI618 - ERİŞKİN AŞILAMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERİŞKİN AŞILAMASI AŞI618 2. Yarıyıl 2 0 2 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Serhat Ünal, Prof. Dr. Mine Durusu Tanrıöver, Doç. Dr. Lale Özışık 
Dersin amacıÖğrencilerin yaşam boyu bağışıklama kavramını, erişkin yaş grubundaki kişilere uygulanan aşıları ve aşı rehberlerini, erişkin aşılama önündeki engelleri öğrenmeleri için rehberlik etmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler bu dersin sonunda aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; Erişkin aşılama ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme, Yaşam boyu bağışıklama kavramının önemini kavrayabilme, Değişik hasta gruplarında, hasta özelliklerini göz önüne alarak aşı endikasyon ve kontrendikasyonlarını değerlendirebilme, Erişkin aşılamanın önündeki engelleri ve bu engellerin arkasındaki psikososyal ve ekonomik etkenleri analiz edebilme.
Dersin içeriğiI. Erişkin aşılama ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler;
II. Rehberler ışığında erişkin aşılama I
III. Rehberler ışığında erişkin aşılama II
IV. Kronik hastalıklarda aşılama
V. İmmünsupresiflerde aşılama
VI. Toplu yaşam yerleri ve seyahat aşılaması
VII. Gebelerde Aşılama, Sağlık Çalışanlarında Aşılama
VIII. Erişkin Aşılaması önündeki engeller ve kurumsal politikalar 
KaynaklarKim DK et al. Advisory Committee on Immunization Practices Recommended Immunization Schedule for Adults Aged 19 Years or Older ? United States, 2018. MMWR Morb Mortal Wkly Rep 2018;67:158?160.
Erişkin Bağışıklama Klavuzu, 2016 EKMUD
ADVICE report
IFA web sitesi
CDC Pink Book 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaErişkin aşılama ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2. HaftaRehberler ışığında erişkin aşılama I
3. HaftaRehberler ışığında erişkin aşılama II
4. HaftaSeminer
5. HaftaKronik hastalıklarda aşılama
6. Haftaİmmünsupresiflerde aşılama
7. HaftaSeyahat Aşılaması
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaGebelerde Aşılama, Sağlık Çalışanlarında Aşılama
10. HaftaErişkin Aşılaması önündeki engeller ve kurumsal politikalar
11. HaftaSeminer
12. HaftaSeminer
13. HaftaTartışma
14. HaftaTartışma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer220
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51050
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12525
Genel sınava hazırlanma süresi13535
Toplam İş Yükü3575180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. X   
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır.  X  
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır.    X
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir,  X  
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar.   X 
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir.X    
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir.X    
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır.   X 
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir,    X
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur  X  
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. X   
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek