AŞI618 - ERİŞKİN AŞILAMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ERİŞKİN AŞILAMASI | AŞI618 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Serhat Ünal, Prof. Dr. Mine Durusu Tanrıöver, Doç. Dr. Lale Özışık | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin yaşam boyu bağışıklama kavramını, erişkin yaş grubundaki kişilere uygulanan aşıları ve aşı rehberlerini, erişkin aşılama önündeki engelleri öğrenmeleri için rehberlik etmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Erişkin aşılama ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler; II. Rehberler ışığında erişkin aşılama I III. Rehberler ışığında erişkin aşılama II IV. Kronik hastalıklarda aşılama V. İmmünsupresiflerde aşılama VI. Toplu yaşam yerleri ve seyahat aşılaması VII. Gebelerde Aşılama, Sağlık Çalışanlarında Aşılama VIII. Erişkin Aşılaması önündeki engeller ve kurumsal politikalar | |||||
Kaynaklar | Kim DK et al. Advisory Committee on Immunization Practices Recommended Immunization Schedule for Adults Aged 19 Years or Older ? United States, 2018. MMWR Morb Mortal Wkly Rep 2018;67:158?160. Erişkin Bağışıklama Klavuzu, 2016 EKMUD ADVICE report IFA web sitesi CDC Pink Book |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Erişkin aşılama ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler |
2. Hafta | Rehberler ışığında erişkin aşılama I |
3. Hafta | Rehberler ışığında erişkin aşılama II |
4. Hafta | Seminer |
5. Hafta | Kronik hastalıklarda aşılama |
6. Hafta | İmmünsupresiflerde aşılama |
7. Hafta | Seyahat Aşılaması |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Gebelerde Aşılama, Sağlık Çalışanlarında Aşılama |
10. Hafta | Erişkin Aşılaması önündeki engeller ve kurumsal politikalar |
11. Hafta | Seminer |
12. Hafta | Seminer |
13. Hafta | Tartışma |
14. Hafta | Tartışma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 35 | 75 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır. | X | ||||
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır. | X | ||||
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir, | X | ||||
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir. | X | ||||
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir. | X | ||||
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır. | X | ||||
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir, | X | ||||
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur | X | ||||
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. | X | ||||
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek