MMÜ751 - KONTROL SİSTEMLERİ İÇİN DOĞRUSAL MATRİS EŞİTSİZLİĞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KONTROL SİSTEMLERİ İÇİN DOĞRUSAL MATRİS EŞİTSİZLİĞ | MMÜ751 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Sorun/Problem Çözme Diğer: Ev ödevleri, sınavlar | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, lisansüstü seviyede çok değişkenli kontrol sistemleri için Doğrusal Matris Eşitsizliği tabanlı kontrolcü tasarım yöntemlerini öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matris Teorisi ve Sistem Normları ? Çok Değişkenli Sistemlere Giriş ? Çok Girdili -Çok Çıktılı Sistemlerin Performansındaki Sınırlamalar ? Doğrusal Kesirli Dönüşümler -- Çok Girdili -Çok Çıktılı Sistemlerin Gürbüz Kararlılık ve Performans Analizi ? Yapısal Tekil Değer ve DK Yineleme - Çok Girdili -Çok Çıktılı Sistemler için LMI Tabanlı Gürbüz Kontrolcü Tasarımı -- Kazanç Ayarlı LPV Kontrolcü Tasarımı | |||||
Kaynaklar | - Multivariable Feedback Control, Sigurd Skogestad, Norvegian University of Science and Technology, Ian Posthlethwaite, University of Leicester, 1996 by John Wiley - Essentials of Robust Control Kemin Zhou, Louisiana State University John C. Doyle, California Institute of Technology Published September, 1997 by Prentice Hall - LMIs in Control Systems, Yu, Hai-Hua; Duan, Guangren CRC Press, Year: 2013 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Matris Teorisi ve Sistem Normları ? Tekil Değer Ayrışımı |
2. Hafta | Çok Girdili -Çok Çıktılı Sistemlerin Performansındaki Sınırlamalar |
3. Hafta | Doğrusal Kesirli Dönüşümler |
4. Hafta | Çok Girdili -Çok Çıktılı Sistemlerin Gürbüz Kararlılık ve Performans Analizi: M-Delta Yapısında Gürbüz Kararlılık |
5. Hafta | Yapısal Tekil Değer (mu) |
6. Hafta | mu Sentezi ve DK Yineleme |
7. Hafta | Kontrol Sistemi Sentezi için LMI/LPV Metotlarına Giriş |
8. Hafta | İç Kararlılık için LMI lar |
9. Hafta | Kontrol edilebilirlik ve geri besleme stabilizasyonu için LMI lar |
10. Hafta | Gözlemlenebilirlik ve Gözlemci tasarımı için LMI lar |
11. Hafta | LMI Tabanlı Gürbüz Kontrolcü Sentezi: Durum Geri Besleme Sentezi ? H2 ve H? Tasarımı |
12. Hafta | LMI Tabanlı Gürbüz Kontrolcü Sentezi: Çıktı Geri Besleme Sentezi ? H2 ve H? Tasarımı |
13. Hafta | Parametrik belirsizliğe sahip sistemler için Kararlılık, Gürbüzlük ve Performans LMI ları |
14. Hafta | LFT çerçevesinde Gürbüz Kontrol için LMI lar |
15. Hafta | Kazanç Ayarlı LPV Kontrolcü Tasarımı |
16. Hafta | Proje Sunumları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 50 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 8 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 7 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 37 | 100 | 318 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | X | ||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek