AŞI611 - AŞI TASARIMI, GELİŞTİRİLMESİ ve ÜRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AŞI TASARIMI, GELİŞTİRİLMESİ ve ÜRETİMİ AŞI611 1. Yarıyıl 2 0 2 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Semra Aydın, Dr. Öğr.Üyesi. Gamze Varan, Prof. Dr. Ülfet Pınar Erkekoğlu, Prof. Dr. Emirhan Nemutlu 
Dersin amacıBu derste aşıların geliştirilmesi ve ürtetimine yönelik olarak aşı antijenleri, adjuvanlar, aşıların bileşimi ve formülasyonu, ürün örnekleri ve aşı teknolojisindeki gelişmelerle ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Aşıların teknolojisi hakkında bilgi edinir. Geleneksel ve yeni aşıları ve aşı antijenlerini öğrenir. Aşı üretiminde uygulanan işlemleri anlar. Aşılarda dayanıklılık konusunda bilgi sahibi olur. Aşı ürünleri ve içerikleri hakkında bilgi edinir ve tartışır. Edinilen bilgiler ile bu konulardaki yayınları okur ve anlar. Okuduklarını analiz eder, tartışır. Öğrendiklerini akademik ve mesleki çalışmalarında kullanır.
Dersin içeriğiAşıların geliştirilmesi ile ilgili antijenler, adjuvanlar, aşı üretiminde kullanılan yöntemler ve kontroller, aşı formülasyonu, aşılarda stabilite, geleneksel ve yeni aşılar, kullanılmakta olan aşılarla ilgili örnekler  
Kaynaklar1. Ders notları.
2. WHO Informal consultation on the application of molecular methods to assure the quality, safety and efficacy of vaccines, Geneva, Switzerland, 2005
3. Vaccine Design: Methods and Protocols: Volume 1: Vaccines for Human Diseases (Methods in Molecular Biology), Sunil Thomas (Editor)2016 Edition
4. Glick, B.R., Pasternak, J.J., Molecular Biotechnology, ASM Press, Washington, D.C., 2007
5. Hughes.H.P.A., Campos M, Designer vaccines, Principles for successful prophilaxis,CRC Press, 1998 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAşılarla ilgili genel bilgi
2. HaftaBiyolojik ürünler, bağışıklık sistemi ve aşılar
3. HaftaAşı çeşitleri
4. HaftaAşı üretimi
5. HaftaAşı formülasyonu: antijenler
6. HaftaAşı formülasyonu :adjuvanlar
7. HaftaAşı stabilitesi
8. HaftaAşılarda kalite değerlendirmesi
9. HaftaGeleneksel, yeni ve biyoteknolojik aşılara örnekler
10. HaftaÖdev, seminer, ara sınav, tartışma
11. HaftaÖdev, seminer, tartışma
12. HaftaÖdev, seminer, tartışma
13. HaftaÖdev, seminer, tartışma
14. HaftaÖdev, seminer, tartışma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)14010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü28122238

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir.  X  
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır.   X 
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır.  X  
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir, X   
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. X   
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir.    X
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir.    X
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır. X   
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir, X   
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunurX    
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar.    X
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek