AŞI611 - AŞI TASARIMI, GELİŞTİRİLMESİ ve ÜRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AŞI TASARIMI, GELİŞTİRİLMESİ ve ÜRETİMİ | AŞI611 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Semra Aydın, Dr. Öğr.Üyesi. Gamze Varan, Prof. Dr. Ülfet Pınar Erkekoğlu, Prof. Dr. Emirhan Nemutlu | |||||
Dersin amacı | Bu derste aşıların geliştirilmesi ve ürtetimine yönelik olarak aşı antijenleri, adjuvanlar, aşıların bileşimi ve formülasyonu, ürün örnekleri ve aşı teknolojisindeki gelişmelerle ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Aşıların geliştirilmesi ile ilgili antijenler, adjuvanlar, aşı üretiminde kullanılan yöntemler ve kontroller, aşı formülasyonu, aşılarda stabilite, geleneksel ve yeni aşılar, kullanılmakta olan aşılarla ilgili örnekler | |||||
Kaynaklar | 1. Ders notları. 2. WHO Informal consultation on the application of molecular methods to assure the quality, safety and efficacy of vaccines, Geneva, Switzerland, 2005 3. Vaccine Design: Methods and Protocols: Volume 1: Vaccines for Human Diseases (Methods in Molecular Biology), Sunil Thomas (Editor)2016 Edition 4. Glick, B.R., Pasternak, J.J., Molecular Biotechnology, ASM Press, Washington, D.C., 2007 5. Hughes.H.P.A., Campos M, Designer vaccines, Principles for successful prophilaxis,CRC Press, 1998 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Aşılarla ilgili genel bilgi |
2. Hafta | Biyolojik ürünler, bağışıklık sistemi ve aşılar |
3. Hafta | Aşı çeşitleri |
4. Hafta | Aşı üretimi |
5. Hafta | Aşı formülasyonu: antijenler |
6. Hafta | Aşı formülasyonu :adjuvanlar |
7. Hafta | Aşı stabilitesi |
8. Hafta | Aşılarda kalite değerlendirmesi |
9. Hafta | Geleneksel, yeni ve biyoteknolojik aşılara örnekler |
10. Hafta | Ödev, seminer, ara sınav, tartışma |
11. Hafta | Ödev, seminer, tartışma |
12. Hafta | Ödev, seminer, tartışma |
13. Hafta | Ödev, seminer, tartışma |
14. Hafta | Ödev, seminer, tartışma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 140 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 10 | 100 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 28 | 122 | 238 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aşı biliminde kullanılan araştırma yöntemleri ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibi olur ve mevcut çalışmaların karşılaştırılması ve sınırlarının, doğruluğunun, geçerliliğinin ve güvenilirliğinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. 2. Aşı bilimi alanındaki her türlü bilimsel ve profesyonel çalışma ile ilgili etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve buna göre davranır. | X | ||||
3. 3. Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, toplumdaki mevcut aşılama sorunlarını tespit eder, politika ve stratejiler geliştirerek öneriler üretir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışmasına katılır. | X | ||||
4. Aşı güvenliği hakkında bilgi toplayabilir, | X | ||||
5. Aşılarda disiplinlerarası etkileşimi kavrar, değerlendirir ve yorumlar. | X | ||||
6. Laboratuvar ortamında deney düzeneği tasarlayabilir ve uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz edebilir. | X | ||||
7. İyi laboratuvar uygulamaları ve iyi klinik uygulama prensiplerini bilir. | X | ||||
8. Akut koşullarda hangi çalışmanın yapılacağını bilir, uygun müdahaleler için gerekli kanıtları sağlar ve etkili ve hızlı çözümler için sürece katılır. | X | ||||
9. Aşılardaki uluslararası gelişmeleri koşullara bağlı olarak bağımsız olarak değerlendirir, | X | ||||
10. Sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur | X | ||||
11. Bilimsel araştırma yapar, aşılar üzerine bilimsel makaleler yazar ve sunar. | X | ||||
12. Niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanarak sağlık ekonomisi ve farmakoekonomik değerlendirmeler yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek