ODP753 - ODYOVESTİBULER BOZUKLUKLARDA ÖLÇEK ve ANKET GELİŞTİRME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ODYOVESTİBULER BOZUKLUKLARDA ÖLÇEK ve ANKET GELİŞTİRME | ODP753 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Songül AKSOY, | |||||
Dersin amacı | Odyovestibüler hastalıklara özel ölçek ve anket geliştirme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Odyovestibüler hastalıklarla ilgili literatürün taranması Odyovestibüler hastalıkların değerlendirilmesinde kullanılan ölçek ve anketlerin incelenmesi Seçilen bir hastalığın bütün yönleriyle değerlendiren veya sınırlı sayıda bulguyu değerlendirip ölçen bir anket veya ölçek oluşturma Oluşturulan ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmalarının yapılması | |||||
Kaynaklar | DeVellis, R. F. (2012). Scale Development: Theory and Applications: SAGE Publications. Streiner, D. L., & Norman, G. R. (2008). Health Measurement Scales: A practical guide to their development and use: OUP Oxford. Ashley, G. C., & Psychology, U. o. N. a. O. (2007). Self-awareness: Scale Development and Validation: University of Nebraska at Omaha. Liu, X. (2010). Using and Developing Measurement Instruments in Science Education: A Rasch Modeling Approach: Information Age Pub. Aday, L. A., & Cornelius, L. J. (2011). Designing and Conducting Health Surveys: A Comprehensive Guide: Wiley. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ölçek geliştirilecek hastalığın/bozukluğun seçilmesi ve konuyla ilgili literatür taramasının yapılması |
2. Hafta | Odyovestibüler hastalıklarda kullanılan ölçek ve anketlerin genel özellikleri |
3. Hafta | Ölçek geliştirilecek konunun belirlenmesi |
4. Hafta | Ölçek ve anket geliştirme süreci |
5. Hafta | Ölçek veya anketin maddelerinin oluşturulması ve karşılaştırma amaçlı altın standart ölçüm yöntemlerinin belirlenmesi |
6. Hafta | Ara sınav: Ölçek veya anket ile ilgili amaçları ve çalışma yöntemini özetleyen ön rapor sunulması |
7. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
8. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
9. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
10. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
11. Hafta | Anket veya ölçeğe ait ilk sonuçların verilmesi |
12. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
13. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
14. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
15. Hafta | Pratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması |
16. Hafta | Yılsonu Sınavı : Ölçek veya anketin geçerlilik ve güvenirliliği ile ilgili pilot çalışmanın özet veya makale olarak sunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 2 | 25 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 94 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir. | X | ||||
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek