ODP753 - ODYOVESTİBULER BOZUKLUKLARDA ÖLÇEK ve ANKET GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ODYOVESTİBULER BOZUKLUKLARDA ÖLÇEK ve ANKET GELİŞTİRME ODP753 3. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Songül AKSOY,  
Dersin amacıOdyovestibüler hastalıklara özel ölçek ve anket geliştirme  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Odyovestibüler hastalıkların etyoloji ve klinik bulguları hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
  2. 2. Yaptığı kapsamlı literatür taraması ile odyovestibüler hastalıkların klinik bulgularının değerlendirilmesinde var olan eksiklikleri belirler.
  3. 3. Odyovestibüler bir hastalığın bütün belirtilerini veya belirli bir klinik özelliğini değerlendirmeyi amaçlayan anket veya ölçek geliştirir.
  4. 4. Geliştirdiği anket veya ölçeğin geçerlilik güvenirlik araştırmasını yapar.
  5. 5. Araştırmanın sonuçlarını uygun istatistiksel yöntemle
  6. 6. Araştırmanın raporunu yazar, bilimsel dergide yayınlatır/bilimsel toplantılarda sunar
Dersin içeriğiOdyovestibüler hastalıklarla ilgili literatürün taranması
Odyovestibüler hastalıkların değerlendirilmesinde kullanılan ölçek ve anketlerin incelenmesi
Seçilen bir hastalığın bütün yönleriyle değerlendiren veya sınırlı sayıda bulguyu değerlendirip ölçen bir anket veya ölçek oluşturma
Oluşturulan ölçeğin güvenirlik ve geçerlilik çalışmalarının yapılması 
KaynaklarDeVellis, R. F. (2012). Scale Development: Theory and Applications: SAGE Publications.
Streiner, D. L., & Norman, G. R. (2008). Health Measurement Scales: A practical guide to their development and use: OUP Oxford.
Ashley, G. C., & Psychology, U. o. N. a. O. (2007). Self-awareness: Scale Development and Validation: University of Nebraska at Omaha.
Liu, X. (2010). Using and Developing Measurement Instruments in Science Education: A Rasch Modeling Approach: Information Age Pub.
Aday, L. A., & Cornelius, L. J. (2011). Designing and Conducting Health Surveys: A Comprehensive Guide: Wiley. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖlçek geliştirilecek hastalığın/bozukluğun seçilmesi ve konuyla ilgili literatür taramasının yapılması
2. HaftaOdyovestibüler hastalıklarda kullanılan ölçek ve anketlerin genel özellikleri
3. HaftaÖlçek geliştirilecek konunun belirlenmesi
4. HaftaÖlçek ve anket geliştirme süreci
5. HaftaÖlçek veya anketin maddelerinin oluşturulması ve karşılaştırma amaçlı altın standart ölçüm yöntemlerinin belirlenmesi
6. HaftaAra sınav: Ölçek veya anket ile ilgili amaçları ve çalışma yöntemini özetleyen ön rapor sunulması
7. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
8. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
9. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
10. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
11. HaftaAnket veya ölçeğe ait ilk sonuçların verilmesi
12. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
13. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
14. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
15. HaftaPratik çalışma: anket veya ölçeğin uygulanması
16. HaftaYılsonu Sınavı : Ölçek veya anketin geçerlilik ve güvenirliliği ile ilgili pilot çalışmanın özet veya makale olarak sunulması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22550
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3494300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.    X
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür    X
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek