ODP747 - İŞİTME ve KONUŞMA BİLİMİNDE İLERİ ENSTRÜMANTASYON

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İŞİTME ve KONUŞMA BİLİMİNDE İLERİ ENSTRÜMANTASYON ODP747 3. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseODP 738 dersini almış ve başarmış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Meral Didem TÜRKYILMAZ 
Dersin amacıİşitme ve konuşma biliminde modelleme, ileri analiz yöntemleri, tanı ve tedavinin etkinliğinin değerlendirilmesi gibi konularda ticari yazılımların sunduğu olanaklar kısıtlıdır. Veri işlemleme ve nicel ölçütlerin analizinde kişisel program/uygulamaların geliştirilmesi hem araştırma olanaklarını artırmakta hem de ticari yazılımların getirdiği kısıtlılıklardan kurtulmayı sağlamaktadır. Dersin amacı, proglamlama alanında edindikleri bilgiler ışığında öğrencilerin, araştırma, tanı ve tedavi alanlarında odyolojiye katkılarının artırılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrencilerin işitme ve konuşma veri analizinde yetinleşmeleri, alana özgü analiz proramları yazabilmeleri
Dersin içeriğiBu dersin içeriğinde aşağıdaki konular işenecektir.
1- Temel tanımlar, veri tipleri
2- Temel programlama döngüleri
3- MATLAB Psikoakustik uygulamaları 
KaynaklarAttaway S. Matlab: a Practical Introduction to Programming and Problem Solving
http://poincare.matf.bg.ac.rs/~djenic/literatura-matlab.pdf

Boutsen FR, Dvorak JD, MATLAB® Primer for Speech Language Pathology and Audiology 1st Edition, Plural Publishing, Inc.; 2015 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel tanımlar: veri tipleri
2. HaftaTemel tanımlar: kodlar, fonksiyonlar
3. HaftaTemel tanımlar: döngüler I
4. HaftaTemel tanımlar: döngüler II
5. HaftaMATLAB: Psikoakustik uygulamalar
6. HaftaMATLAB: Psikoakustik uygulamalar
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaMATLAB ?ERP uygulamaları
9. HaftaMATLAB ?ERP uygulamaları
10. HaftaMATLAB ?ERP uygulamaları
11. HaftaMATLAB ortamında ses üretimi
12. HaftaMATLAB ortamında ses analizi
13. HaftaMATLAB paketleri I
14. HaftaMATLAB paketleri II
15. HaftaTartışma
16. HaftaFinal sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22550
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3494300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.    X
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür    X
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek