ODP747 - İŞİTME ve KONUŞMA BİLİMİNDE İLERİ ENSTRÜMANTASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İŞİTME ve KONUŞMA BİLİMİNDE İLERİ ENSTRÜMANTASYON | ODP747 | 3. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ODP 738 dersini almış ve başarmış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Meral Didem TÜRKYILMAZ | |||||
Dersin amacı | İşitme ve konuşma biliminde modelleme, ileri analiz yöntemleri, tanı ve tedavinin etkinliğinin değerlendirilmesi gibi konularda ticari yazılımların sunduğu olanaklar kısıtlıdır. Veri işlemleme ve nicel ölçütlerin analizinde kişisel program/uygulamaların geliştirilmesi hem araştırma olanaklarını artırmakta hem de ticari yazılımların getirdiği kısıtlılıklardan kurtulmayı sağlamaktadır. Dersin amacı, proglamlama alanında edindikleri bilgiler ışığında öğrencilerin, araştırma, tanı ve tedavi alanlarında odyolojiye katkılarının artırılmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriğinde aşağıdaki konular işenecektir. 1- Temel tanımlar, veri tipleri 2- Temel programlama döngüleri 3- MATLAB Psikoakustik uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Attaway S. Matlab: a Practical Introduction to Programming and Problem Solving http://poincare.matf.bg.ac.rs/~djenic/literatura-matlab.pdf Boutsen FR, Dvorak JD, MATLAB® Primer for Speech Language Pathology and Audiology 1st Edition, Plural Publishing, Inc.; 2015 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel tanımlar: veri tipleri |
2. Hafta | Temel tanımlar: kodlar, fonksiyonlar |
3. Hafta | Temel tanımlar: döngüler I |
4. Hafta | Temel tanımlar: döngüler II |
5. Hafta | MATLAB: Psikoakustik uygulamalar |
6. Hafta | MATLAB: Psikoakustik uygulamalar |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | MATLAB ?ERP uygulamaları |
9. Hafta | MATLAB ?ERP uygulamaları |
10. Hafta | MATLAB ?ERP uygulamaları |
11. Hafta | MATLAB ortamında ses üretimi |
12. Hafta | MATLAB ortamında ses analizi |
13. Hafta | MATLAB paketleri I |
14. Hafta | MATLAB paketleri II |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 2 | 25 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 94 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir. | X | ||||
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek