ODP730 - AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİNDE ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRMEII
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİNDE ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRMEII | ODP730 | 2. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ODP 731 dersini almış ve başarmış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. Gonca Sennaroğlu | |||||
Dersin amacı | Koklear implant, Kemik Yolu İmplantları, Orta kulak implantları ve Beyinsapı implantlarında seçim kriterlerinin ve güncel yaklaşımların belirlenmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Koklear implant, Kemik Yolu İmplantları, Orta kulak implantları ve Beyinsapı implantlarında güncel teknolojiler, uygulama, programlama kriterleri | |||||
Kaynaklar | 1. Pubmed Güncel Makaleler 2. Niparko, JK., Cochlear Implants: Principles and Practices 3. Ruckentein, MJ. Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Koklear implantlar: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar |
2. Hafta | Kemik Yolu implantları: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar |
3. Hafta | Orta Kulak implantları: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar |
4. Hafta | Beyinsapı İmplantları: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar |
5. Hafta | İşitsel İmplantlarda Seçim ve programlama kriterleri |
6. Hafta | İşitsel İmplantlarda zor vakalara yaklaşım |
7. Hafta | Araştırma için proje konularının belirlenmesi |
8. Hafta | Araştırma proje önerilerinin sunulması |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Araştırma projelerinin uygulaması |
11. Hafta | Olası problemler ve çözüm önerileri |
12. Hafta | Araştırmaya ait ilk sonuçların verilmesi ve tartışılması |
13. Hafta | Proje raporunun hazırlanması |
14. Hafta | Proje raporunun hazırlanması |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
16. Hafta | Yıl sonu sınavı: Çalışmanın özet veya makale olarak sunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 2 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 2 | 25 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 34 | 94 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | X | ||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | X | ||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur. | X | ||||
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür | X | ||||
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir. | X | ||||
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek