ODP730 - AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİNDE ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRMEII

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AMPLİFİKASYON SİSTEMLERİNDE ARAŞTIRMA ve PROJE GELİŞTİRMEII ODP730 2. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseODP 731 dersini almış ve başarmış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Gonca Sennaroğlu 
Dersin amacıKoklear implant, Kemik Yolu İmplantları, Orta kulak implantları ve Beyinsapı implantlarında seçim kriterlerinin ve güncel yaklaşımların belirlenmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. - Koklear implant teknolojileri ile ilgili güncel yaklaşımları ve uygulamaları bilir
  2. - Kemik yolu implantları teknolojileri ile ilgili güncel yaklaşımları ve uygulamaları bilir
  3. - Orta kulak implantı teknolojileri ile ilgili güncel yaklaşımları ve uygulamaları bilir
  4. - Beyinsapı implantı teknolojileri ile ilgili güncel yaklaşımları ve uygulamaları bilir
Dersin içeriği Koklear implant, Kemik Yolu İmplantları, Orta kulak implantları ve Beyinsapı implantlarında güncel teknolojiler, uygulama, programlama kriterleri 
Kaynaklar1. Pubmed Güncel Makaleler
2. Niparko, JK., Cochlear Implants: Principles and Practices
3. Ruckentein, MJ. Cochlear Implants and Other Implantable Hearing Devices 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKoklear implantlar: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar
2. HaftaKemik Yolu implantları: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar
3. HaftaOrta Kulak implantları: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar
4. HaftaBeyinsapı İmplantları: Yeni teknolojiler ve güncel yaklaşımlar
5. Haftaİşitsel İmplantlarda Seçim ve programlama kriterleri
6. Haftaİşitsel İmplantlarda zor vakalara yaklaşım
7. HaftaAraştırma için proje konularının belirlenmesi
8. HaftaAraştırma proje önerilerinin sunulması
9. HaftaAra Sınav
10. HaftaAraştırma projelerinin uygulaması
11. HaftaOlası problemler ve çözüm önerileri
12. HaftaAraştırmaya ait ilk sonuçların verilmesi ve tartışılması
13. HaftaProje raporunun hazırlanması
14. HaftaProje raporunun hazırlanması
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaYıl sonu sınavı: Çalışmanın özet veya makale olarak sunulması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler210
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22550
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3494300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Odyoloji Bilim alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgi ve eğitim ve öğretim materyali üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder.    X
2. Kanıta dayalı bilgi ve güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucu elde ettiği yeni bilgi ve klinik uygulamaları ulusal ve uluslar arası düzeyde sunar, ders ve konferans verir, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Toplum sağlığına ve ulusal politikalara katkı sağlar, ürettiği bilginin ve uygulamaların yaygınlaştırılmasına ve geliştirilmesine katkıda bulunur.    X
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.   X 
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahip olur.   X 
8. Alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarını geliştirir ve sürdürür   X 
9. Kişinin yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirledikten sonra toplum sağlığına yönelik olacak şekilde geliştirme amaçlı projeleri düzenler ve yönetir.    X
10. Odyoloji Biliminin ulusal ve uluslararası düzeyde ilerlemesine katkı sağlar.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek