INT701 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER TEORİLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI İLİŞKİLER TEORİLERİ | INT701 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 15 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: sözlü sunum, makale yazımı | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu ders Uluslararası İlişkiler teorilerinin temel kavramlarını ve ana tartışmaları üzerine kurulu ileri seviye bir derstir. Bu ders, Uluslararası İlişkiler teorilerini derinlemesine ve akademik araştırmalarda nasıl uygulanabildiğine yönelik inceleyecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uluslararası ilişkileri açıklamak ve anlamak; ontoloji, epistemoloji; Realizm; Liberalizm; İngiliz Okulu, Marksizm; Eleştirel Teoriler, Post-yapısalcılık; Sosyal İnşacılık; Feminizm; Yeşil Politika; gelenekler arası tartışmalar; Uİ teorisini anlamak. | |||||
Kaynaklar | Scott Burchill and Andrew Linklater (2013). "Introduction" in Theories of International Relations, (eds. Burchill et. al.). Basingstoke, Palgrave Macmillan. Steve Smith (2007). "Introduction" in International Relations Theories: Discipline and Diversity, (eds. Dunne et. al.) New York, Oxford University Press. J. Donnely, ?Realism? in Burchill et.al. K. Waltz (1981). ?The Spread of Nuclear Weapons: More May Better?, Adelphi Papers, 171. J. Mearsheimer (Summer 1990). ?Back to the Future?, International Security, 15(1). G. Rose (1998). ?Neoclassical Realism and Theories of Foreign Policy,? World Politics, 51. E.H. Carr (1946). The Twenty Years' Crisis, 1919-1939: An Introduction to the Study of International Relations. London: Macmillan; H. Morgenthau (1985). Politics among Nations: The Struggle for Power and Peace. New York: Knopf. Burchill, ?Liberalism? in Burchill et.al. A. Moravcsik (1997). ?Taking Preferences Seriously: A Liberal Theory of International Politics?, International O |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Ontoloji ve and epistemoloji |
3. Hafta | Realizm |
4. Hafta | Liberalizm |
5. Hafta | İngiliz Okulu |
6. Hafta | Marksizm |
7. Hafta | Post-yapısalcılık |
8. Hafta | Sosyal İnşacılık |
9. Hafta | Feminizm |
10. Hafta | Yeşil Siyaset |
11. Hafta | Gelenekler-arası tartışmalar |
12. Hafta | Sunumlar |
13. Hafta | Sunumlar |
14. Hafta | Uluslararası İlişkiler teorilerini anlamak |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 35 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 12 | 168 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 60 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 120 | 120 |
Toplam İş Yükü | 31 | 255 | 450 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek