INT719 - DÜNYA SİYASETİNDE ORTA ASYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DÜNYA SİYASETİNDE ORTA ASYA | INT719 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: sözlü sunum, makale yazımı | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Dersin temel amacı, geniş Orta Asya bölgesindeki bölgesel konuları ve uluslararası etkileşimleri analiz etme yeteneğini öğrencilere kazandırmaktır. Derste Orta Asya bölgesi olarak, sadece beş eski Sovyet Orta Asya cumhuriyeti değil, ayrıca Afganistan, Doğu Türkistan ve Moğolistan?ı kapsayacan daha geniş bir tarihi-kültürel bölge çalışılacaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders, Sovyetler Birliği?nin yıkılmasından sonra Orta Asya?da cereyan eden temel olaylar ve süreçleri kapsamaktadır. Derste kullanılan Orta Asya kavramı, sadece beş eski Sovyet Orta Asya cumhuriyetlerini içermekle kalmayıp, Afganistan, Doğu Türkistan ve Moğolistan?ı kapsayan daha geniş tarihi-kültürel bölgeyi kapsar. Dersin konuları iki gruba ayrılmıştır. Birinci grup Orta Asya ülkelerinin iç siyasi, ekonomik ve toplumsal meseleler konusunda bilgi verirken, ikincisi Orta Asya?daki uluslararası etkileşimlere yoğunlaşmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Alessia Amighini (Ed.), China?s Belt and Road: A Game Changer?, Milano: ISPI, 2017. Marlene Laruelle (Ed.), China?s Belt and Road Initiative and Its Impact in Central Asia, Washington D.C.: The George Washington University, Central Asia Program, 2018. Thomas Stephan Eder, China-Russian Relations in Central Asia: Energy, Beijing?s New Assertiveness and 21st Century Geopolitics, Wiesbaden: Springer, 2014. Tomohiko Uyama (Ed.), Asiatic Russia: Imperial Power in Regional and International Contexts, London, New York: Routledge, 2012. Adeeb Khalid, Islam after Communism: Religion and Politics in Central Asia, Berkeley, Los Angeles: University of California Press, 2007. Erlan Karin, ?Central Asia: Facing Radical Islam?, Russie.Nei.Visions, No:98, Ifri, 2017. Thomas Fingar (Ed.), The New Great Game: China and South and Central Asia in the Era of Reform, Stanford: Stanford University Press, 2016. Güljanat Kurmangaliyeva Ercilasun, Konuralp Ercilasun (Eds.), The Uyghur Community: Diaspora, |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Orta Asya coğrafyası ve tarihine giriş-1 |
3. Hafta | Orta Asya coğrafyası ve tarihine giriş-2 |
4. Hafta | Orta Asya?da kimlik meseleleri |
5. Hafta | Siyasi ve ekonomik yapılar |
6. Hafta | Güvenlik meseleleri |
7. Hafta | Sunumlar |
8. Hafta | Orta Asya?ya yönelik Rus dış politikası |
9. Hafta | Orta Asya?ya yönelik Amerikan dış politikası |
10. Hafta | Orta Asya?ya yönelk Çin dış politikası |
11. Hafta | Orta Asya devletlerinin dış politikaları |
12. Hafta | Orta Asya ve Türkiye |
13. Hafta | Asya ülkelerinin politikaları |
14. Hafta | Genel bakış |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 1 | 35 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 31 | 157 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar. | X | ||||
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır. | X | ||||
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar. | X | ||||
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir. | X | ||||
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder. | X | ||||
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir. | X | ||||
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir. | X | ||||
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır. | X | ||||
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek