INT719 - DÜNYA SİYASETİNDE ORTA ASYA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DÜNYA SİYASETİNDE ORTA ASYA INT719 3. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: sözlü sunum, makale yazımı  
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıDersin temel amacı, geniş Orta Asya bölgesindeki bölgesel konuları ve uluslararası etkileşimleri analiz etme yeteneğini öğrencilere kazandırmaktır. Derste Orta Asya bölgesi olarak, sadece beş eski Sovyet Orta Asya cumhuriyeti değil, ayrıca Afganistan, Doğu Türkistan ve Moğolistan?ı kapsayacan daha geniş bir tarihi-kültürel bölge çalışılacaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Başarılı bir öğrencinin aşağıdaki konularda analiz yapabilmesi beklenmektedir: - Temel bölgesel problemler ve onların tarihi arkaplanları
  2. - Orta Asya ülkelerinin dış politikaları
  3. - Bölgede etkili olan büyük güçlerin politikaları
  4. - Bölgedeki uluslararası etkileşimler
Dersin içeriğiBu ders, Sovyetler Birliği?nin yıkılmasından sonra Orta Asya?da cereyan eden temel olaylar ve süreçleri kapsamaktadır. Derste kullanılan Orta Asya kavramı, sadece beş eski Sovyet Orta Asya cumhuriyetlerini içermekle kalmayıp, Afganistan, Doğu Türkistan ve Moğolistan?ı kapsayan daha geniş tarihi-kültürel bölgeyi kapsar. Dersin konuları iki gruba ayrılmıştır. Birinci grup Orta Asya ülkelerinin iç siyasi, ekonomik ve toplumsal meseleler konusunda bilgi verirken, ikincisi Orta Asya?daki uluslararası etkileşimlere yoğunlaşmaktadır.  
KaynaklarAlessia Amighini (Ed.), China?s Belt and Road: A Game Changer?, Milano: ISPI, 2017.
Marlene Laruelle (Ed.), China?s Belt and Road Initiative and Its Impact in Central Asia, Washington D.C.: The George Washington University, Central Asia Program, 2018. Thomas Stephan Eder, China-Russian Relations in Central Asia: Energy, Beijing?s New Assertiveness and 21st Century Geopolitics, Wiesbaden: Springer, 2014. Tomohiko Uyama (Ed.), Asiatic Russia: Imperial Power in Regional and International Contexts, London, New York: Routledge, 2012.
Adeeb Khalid, Islam after Communism: Religion and Politics in Central Asia, Berkeley, Los Angeles: University of California Press, 2007. Erlan Karin, ?Central Asia: Facing Radical Islam?, Russie.Nei.Visions, No:98, Ifri, 2017. Thomas Fingar (Ed.), The New Great Game: China and South and Central Asia in the Era of Reform, Stanford: Stanford University Press, 2016.
Güljanat Kurmangaliyeva Ercilasun, Konuralp Ercilasun (Eds.), The Uyghur Community: Diaspora,  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaOrta Asya coğrafyası ve tarihine giriş-1
3. HaftaOrta Asya coğrafyası ve tarihine giriş-2
4. HaftaOrta Asya?da kimlik meseleleri
5. HaftaSiyasi ve ekonomik yapılar
6. HaftaGüvenlik meseleleri
7. HaftaSunumlar
8. HaftaOrta Asya?ya yönelik Rus dış politikası
9. HaftaOrta Asya?ya yönelik Amerikan dış politikası
10. HaftaOrta Asya?ya yönelk Çin dış politikası
11. HaftaOrta Asya devletlerinin dış politikaları
12. HaftaOrta Asya ve Türkiye
13. HaftaAsya ülkelerinin politikaları
14. HaftaGenel bakış
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum115
Projeler135
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje18080
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13636
Toplam İş Yükü31157300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Uluslararası güvenlik, siyasi, sosyal ve ekonomik sorunları, tarihi ve hukuki boyutları ve disiplinlerarası yaklaşımla tanımlar.    X
2. Uluslararası ilişkiler alanının kuramsal ve uygulamalı bilgileri derinlemesine anlatır.    X
3. Temel uluslararası sorunları ve güncel uluslararası gelişmeleri disiplinlerarası bir yaklaşımla yorumlar.    X
4. Uluslararası sorunların tanımlanmasında ve analiz edilmesinde en uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız analizler üretir.    X
5. Uluslararası ilişkiler alanındaki bilimsel literatürü ve güncel kaynakları takip eder.    X
6. Uluslararası sorunlar konusunda teorik yaklaşımlara ve araştırmalara dayanarak strateji ve politika önerilerini geliştirir.    X
7. Uluslararası ilişkiler teorileri perspektifinden küresel ve bölgesel sorunları inceleyerek yeni yaklaşımlar geliştirir.    X
8. Uluslararası ilişkiler konusunda baş gösteren sorunları çözmek amacıyla bireysel ve ekip üyesi olarak görev alabilir.    X
9. Uluslararası ilişkiler alanında edindiği bilgileri eleştirel ve disiplinlerarası bir yaklaşımla değerlendirir.   X 
10. Bilgilerin edinilmesi, araştırmanın yürütülmesi ve aktarılması sürecinde etik davranır.    X
11. Uluslararası ilişkilerle ilgili sahip olduğu görüşlerini, yaptığı araştırma ve analizlerini kamuoyu ve ilgili makamlara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.    X
12. Sosyal, kültürel hakları destekler, sosyal adalet bilinci kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek