OBİ709 - DİŞ ve İMPLANT İLİŞKİLİ DOKU YIKIM MEKANİZMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİŞ ve İMPLANT İLİŞKİLİ DOKU YIKIM MEKANİZMALARI | OBİ709 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nermin Yamalık | |||||
Dersin amacı | Doğal dişler ve dişsiz alanlara yerleştirilen dental implantların çevresinde gözlenen ve tedavi edilmediğinde diş veya dental implantların kaybına yol açabilen doku yıkımının temel özelliklerini (biyolojik ve klinik) anlayabilmek, bu süreçteki yıkım mekanizmalarını kavrayabilmek, doku düzeyindeki yıkımın klinik yansımalarını ayırt edebilmek ve yıkımın durdurulmasına veya önlenmesine yönelik klinik yaklaşımları ve bu yaklaşımların mantığını doku düzeyindeki süreçler ve ilişkili yıkım mekanizmaları temelinde değerlendirebilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doğal diş ve dental implant çevresindeki yapılara ilişkin genel bilgiler, doğal diş ve dental implant çevresinde görülen doku yıkımı paternleri, bu yıkım paternlerinin ortak özellikleri ve farklılıkları, doku düzeyindeki yıkımı klinik seyir, yıkım evresi ve yıkımın boyutunun ve yıkımın klinik göstergeleri ile olası ilişkisi, doku yıkımının önlenmesi veya durdurulmasına yönelik yaklaşımlara biyolojik temelde bakış | |||||
Kaynaklar | 1.Bartold PM, Narayanan AS. Biology of The Periodontal Connective Tissues. Quintessence Publishing Co, Inc, , Illınois 2.Newman MG, Takei HH. Carranza?s Clinical Periodontology 12th Ed., Elsevier Sounders, Missouri 3. Misch CE. Contemporary Dental Implantology. 4th Ed. Elsevier, 2019 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel bilgiler ve tanımlar |
2. Hafta | Doğal diş çevresi (yapısal, biyolojik ve fonksiyonel özellikler) |
3. Hafta | Dental implant çevresi (yapısal, biyolojik ve fonksiyonel özellikler) |
4. Hafta | Doğal diş ve dental implant çevresine ilişkin yapısal, biyolojik ve fonksiyonel benzerlikler ve farklılıklar |
5. Hafta | Doğal diş ve dental implant çevresindeki koruyucu mekanizmalar |
6. Hafta | Doğal diş ve dental implant ilişkili biyolojik sıvılar |
7. Hafta | Doğal diş çevresindeki doku yıkım paternleri |
8. Hafta | Dental implant çevresindeki doku yıkım paternleri |
9. Hafta | Doğal diş ve dental implant çevresindeki doku yıkım süreçlerindeki benzerlikler |
10. Hafta | Doğal diş ve dental implant çevresindeki doku yıkım süreçlerindeki farklılıklar |
11. Hafta | Doku yıkımının klinik belirteçleri |
12. Hafta | Doku yıkımının belirlenmesine yönelik laboratuvar temelli tanısal testler |
13. Hafta | Doğal diş ve dental implant çevresindeki doku yıkım süreçlerini durdurmaya yönelik tedavi yaklaşımlarının biyolojik temelleri (rasyonelleri) |
14. Hafta | Doğal dişler ve dental implantlar ile ilişkili doku yıkım mekanizmalarını konu alan meta analiz ve sistematik derleme örneklerinin incelenmesi |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 9 | 18 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 32 | 59 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Oral biyoloji ve temel sağlık bilimleri disiplinleri arasındaki yakın ilişkinin varlığı hakkında bilgi sahibi olur; bu bilgileri oral bölge ile ilgili problemleri araştırmak ve tedavi yöntemleri oluşturmak için kullanır. | X | ||||
2. Diş hekimliğinde ve diğer sağlık bilimleri alanlarında, teknolojik cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanma yetkinliğine sahip olarak, oral biyoloji kavram ve tekniklerinin kullanımının artırılmasına ve geliştirmesine yönelik araştırmalar yürütür. | X | ||||
3. Oral biyolojide veya ilgili biyomedikal bilimlerde özel soruları yanıtlamak için deneysel yaklaşımların tasarlanması ve uygulanması konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Oral biyoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
5. Oral biyoloji alanında araştırma planlar, yürütür, istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçları analiz eder. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü kanıta dayalı olarak eleştirel bir biçimde değerlendirir ve bilimsel çalışmalarının analizlerini ulusal ve uluslararası makale olarak yazılı olarak paylaşmakta yetkin hale gelir. | X | ||||
7. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini sunar, uzman kişiler ile tartışır ve savunur. | X | ||||
8. Oral Biyoloji alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde, bilimsel ve etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Araştırma ekibi içinde sorumluluk alır ve/veya bağımsız çalışmalar yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek