OBİ799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | OBİ799 | 4. Yarıyıl | 0 | 4 | 2 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | İlk üç sömestr zorunlu doktora derslerini almış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Çalışma planının yapılması 2. Çalışma konularının tartışılması 3. Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma | |||||
Kaynaklar | İlgili Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi |
2. Hafta | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması |
3. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
4. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
5. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
6. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
7. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
8. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
9. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
10. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
11. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
12. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
13. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
14. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
15. Hafta | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
16. Hafta | Yeterlik Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 900 | 900 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 1 | 900 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Oral biyoloji ve temel sağlık bilimleri disiplinleri arasındaki yakın ilişkinin varlığı hakkında bilgi sahibi olur; bu bilgileri oral bölge ile ilgili problemleri araştırmak ve tedavi yöntemleri oluşturmak için kullanır. | X | ||||
2. Diş hekimliğinde ve diğer sağlık bilimleri alanlarında, teknolojik cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanma yetkinliğine sahip olarak, oral biyoloji kavram ve tekniklerinin kullanımının artırılmasına ve geliştirmesine yönelik araştırmalar yürütür. | X | ||||
3. Oral biyolojide veya ilgili biyomedikal bilimlerde özel soruları yanıtlamak için deneysel yaklaşımların tasarlanması ve uygulanması konusunda kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Oral biyoloji alanında en ileri güncel bilgilere ulaşır, analiz eder, sentezler ve özgün fikirler geliştirir. | X | ||||
5. Oral biyoloji alanında araştırma planlar, yürütür, istatistiksel olarak değerlendirir ve sonuçları analiz eder. | X | ||||
6. Ulusal ve uluslararası bilimsel literatürü kanıta dayalı olarak eleştirel bir biçimde değerlendirir ve bilimsel çalışmalarının analizlerini ulusal ve uluslararası makale olarak yazılı olarak paylaşmakta yetkin hale gelir. | X | ||||
7. Bilimsel ortamlarda kuramsal ve uygulamalar konusundaki görüşlerini sunar, uzman kişiler ile tartışır ve savunur. | X | ||||
8. Oral Biyoloji alanında yaptığı çalışmalarda ve her türden akademik üretiminde, bilimsel ve etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Araştırma ekibi içinde sorumluluk alır ve/veya bağımsız çalışmalar yürütür. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek