BİH653 - TEKNOLOJİK GELİŞMELER ve ÇALIŞANLARIN HAKLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEKNOLOJİK GELİŞMELER ve ÇALIŞANLARIN HAKLARI | BİH653 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Bireysel çalışma, ev ödevleri, sınıf içi tartışma, pratik kur, sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | İş sözleşmesinin işçi ile işveren arasında yakın kişisel ilişkiler kurması ve yeni üretim teknolojileri karşısında işçilerin özel alanlarının daralması, bu bağlamda kişilik haklarının ve kişisel verilerinin korunması konusundaki yasal düzenlemeler ve yapılması gerekenler konusunda detaylı bilgi verilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, ders sorumlusunun yönetiminde, ders sorumlusunun anlatımı, öğrencilerin aktif tartışma ve ödev sunuşları ile yürütülecektir. | |||||
Kaynaklar | Yargıtay kararları. ADAL, Erhan; Culpa in Contrehendo, Sözleşme/Sözleşme Öncesi Sorumluluk, (Basılmamış Doçentlik Tezi), Istanbul, 1980. AKÜNAL;Teoman, "Sorumluluk Hukukunda Sözleşmenin Nisbiliği Prensibinin Aşılması", Yargıtay Dergisi, C:14, S:5, Temmuz-1988. AKYIĞIT, Ercan; Yeni Mevzuata Göre Hazırlanmış Iş Hukuku, Ankara,2005. ATAMER, Yeşim; "Işe Alınmada Kadın Erkek Eşitliği, Avrupa Topluluğu Hukuku Işığında Gelişen Alman Modeli", Selim Kaneti'ye Armağan, Istanbul -1996. AYDINLI, Ibrahim; Işverenin Sosyal Temas ve Iş Ilişkisinden Doğan Edimden Bağımsız Koruma Yükümlülükleri ve Sonuçları, Ankara, 2004. BAŞBUĞ, Aydın; "Alt Işveren Işçisi ile Asıl Işveren Arasındaki Borç Ilişkisi ve Bu Ilişkinin Doğurduğu Hukuki Sorunlar", Kamu Iş Dergisi, Ocak-1998. BAŞBUĞ, Aydın; Türk Iş Hukukunda Disiplin Cezaları, Ankara, 1999. BAŞBUĞ Aydın; "Sosyal Haklar ve Türk Sosyal Devlet Yapısındaki Ikilemler", Siyaset ve Toplum Dergisi, S; 3, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kişilik Kavramı ve İçeriği |
2. Hafta | Kişilik Hakkının Nitelikleri |
3. Hafta | Kişiliğin Korunması |
4. Hafta | İş Sözleşmesinin İşçinin Kişiliğine Etkisi |
5. Hafta | İşçinin Kişiliğinin Korunması |
6. Hafta | İşçinin Kişilik Haklarına Müdahale |
7. Hafta | İşçinin Kişilik Haklarına Saldırı |
8. Hafta | Kişisel Verilerin Toplanmasında Hukuka Uygunluk ve Ölçülülük |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | İşçinin İşe Alınmasında Elde Edilen Verilerin Değerlendirilmesi |
11. Hafta | Çalışma Sürecinde Kişisel Verilerin Değerlendirilmesi |
12. Hafta | İşçinin Kişisel Verilerinin Korunması Hakkı |
13. Hafta | İşverenin Kişisel Verileri ve Kişisel Verileri Korumaya İlişkin Yükümlülükleri |
14. Hafta | İşverenin Yükümlülüklerine Aykırı Davranışının Yaptırımı |
15. Hafta | Genel sınav |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 4 | 64 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 24 | 24 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 55 | 55 |
Toplam İş Yükü | 33 | 126 | 225 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişimle ilgili temel teknik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2. Bilişim sistemlerinin, yazılımların çeşitleri ve işleyiş şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
3. Bilişim sistemlerinin ve yazılımların kullanım alanları ve kullanım şekli hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Bilişim ile ilgili hukuki sorunları öğrenir. | X | ||||
5. Bilişim alanındaki gelişmelerin hukuki etkilerini öğrenir. | X | ||||
6. Bilişim hukuku ili ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Adli bilişim ile ilgili temel kavramları ve adli bilişime esas olan kavramları öğrenir. | X | ||||
8. Bilişim ile ilgili yerel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek