ÖYE617 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM ÖYE617 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıÖzel yeteneklilerin eğitiminde yaygın olarak kullanılan öğretim modelleri ve yöntemleri hakkında bilgi vermek, öğrencilerin özel yetenekli öğrenciler için öğretim modeli ve yöntemlerini tasarlamalarını ve kullanmalarını sağlamak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Özel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan öğretim model ve yöntemlerinin temel özelliklerini bilir,
  2. 2. Özel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan öğretim model ve yöntemlerini karşılaştırır,
  3. 3. Özel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan öğretim model ve yöntemlerini kullanır
Dersin içeriğiÖzel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan öğretim model ve yöntemlerinin temel özellikleri, araştırma-inceleme yoluyla öğretim, proje tabanlı öğretim, problem tabanlı öğretim, yaratıcı problem çözme, beyin fırtınası, nitelik sıralama, DISCOVER, altı düşünme şapkası 
KaynaklarCarl, W.J. (1996). Six thinking hats:argumentativeness and response to thinking model. Paper Presented Annual Meeting of the Southern States Communication Association, Memphis, 1-42.
Keddie, A. (2002). Working with boys: the use of de Bono's six thinking hats to explore and find alternatives to limited and restrictive understandings of masculinities, Primary Educator, 8(3),10-17.
Crawford, R. P. (1954). The techniques of creative thinking. New York: Hawthorn Books.
Isaksen, S. G., Dorval, K. B., & Treffinger, D. J. (1998). Creative problem solving toolbox: Basic tools and resources. Williamsville, NY: Creative Problem Solving Group?Buffalo.
VanTassel-Baska, J. (2002). Curriculum Planning & Instructional Design for Gifted Learners. Love Publishing Co., 9101 E. Kenyon Ave., Suite 2200, Denver, CO 80237.
Maker, C., & Nielson, A. B. (1995). Teaching models in education of the gifted. Pro-ed, 8700 Shoal Creek Blvd., Austin, TX 78757-6897.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin amacının, içeriğinin ve kaynaklarının paylaşılması
2. HaftaÖzel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan öğretim model ve yöntemlerinin temel özellikleri
3. HaftaAraştırma-inceleme yoluyla öğretim
4. HaftaAraştırma-inceleme yoluyla öğretim
5. HaftaProje tabanlı öğretim
6. HaftaProje tabanlı öğretim
7. HaftaProblem tabanlı öğretim
8. HaftaProblem tabanlı öğretim
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaYaratıcı problem çözme
11. HaftaYaratıcı problem çözme
12. HaftaBeyin fırtınası, nitelik sıralama
13. HaftaBeyin fırtınası, nitelik sıralama
14. HaftaDISCOVER problem çözme matrisi
15. HaftaAltı düşünme şapkası
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam110
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü20187240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.   X 
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.   X 
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.  X  
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. X   
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.X    
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
15. Özel yetenekliler eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X    
16. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.   X 
17. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.  X  
18. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.  X  
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek