ÖYE609 - ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME ÖYE609 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıÖğrencilerin özel yetenekliler için hazırlanmış eğitim programlarını ve değerlendirmeyi anlamalarına yardımcı olmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Özel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarını bilir,
  2. 2. Özel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarının özelliklerini anlar,
  3. 3. Özel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarının nasıl değerlendirildiğini anlar
Dersin içeriğiÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarının gereksinimleri, Özel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programları, Özel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarının değerlendirilmesi 
KaynaklarRenzulli, J. S., & Reis, S. M. (1997). The schoolwide enrichment model: A how-to guide for educational excellence. Creative Learning Press, Inc., PO Box 320, Mansfield, CT 06250.
VanTassel-Baska, J. (1998). Excellence in educating gifted & talented learners. Love Publishing Company, PO Box 22353, Denver.
VanTassel-Baska, J., & Brown, E. F. (2007). Toward Best Practice An Analysis of the Efficacy of Curriculum Models in Gifted Education. Gifted Child Quarterly, 51(4), 342-358.
VanTassel-Baska, J. (1986). Effective curriculum and instructional models for talented students. Gifted Child Quarterly, 30(4), 164-169.
VanTassel-Baska, J., & Reis, S. M. (Eds.). (2003). Curriculum for gifted and talented students. Corwin Press.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirmenin Temel Kavramları ve İlkeleri
2. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarının gereksinimleri
3. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modelleri
4. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modelleri
5. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modelleri
6. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modelleri
7. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modelleri
8. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modelleri
9. HaftaAra sınav
10. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modellerini değerlendirme
11. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modellerini değerlendirme
12. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modellerini değerlendirme
13. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programı modellerini değerlendirme
14. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarında en iyi pratikler
15. HaftaÖzel yetenekliler için hazırlanan temel eğitim programlarında en iyi pratikler
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü20187240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.X    
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X   
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.  X  
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. X   
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
15. Özel yetenekliler eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X    
16. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X    
17. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.X    
18. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.    X
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek