ÖYE604 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER ÖYE604 2. Yarıyıl 0 2 0 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Gösteri
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıÖzel yeteneklilerin eğitimi konusunda özel bir alan konusunun tartışılmasının ve bu konuyla ilgili uzmanların bilgilerinin paylaşılması yoluyla daha fazla öğrenmenin sağlanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Özel yeteneklilerin eğitiminin daha özel bir konusunu bilir ve değerlendirir
  2. 2. Konu ile ilgili bir problem bulma ve çözüm önerme konusunda sorumluluklar alır,
  3. 3. Özel yeteneklilerin eğitimi alanındaki kitapları, dergileri, sözlükleri, basılı materyalleri etkili bir şekilde kullanır,
  4. 4. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili görsel ve ses temelli araçları etkili kullanır,
  5. 5. Özel yeteneklilerin eğitimi alanındaki bir uzmanla bilgisini paylaşır ve tartışır.
Dersin içeriğiBilimsel araştırmaya temel oluşturabilecek özel yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin farklı konu alanları belirleme. Yüksek lisans tez araştırması ve tez yazımı için temel oluşturacak bilgi ve becerileri kazandırmaya dönük uygulamalar, araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulama örnekleri. Araştırmanın tasarlanması, veri toplama, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasına yönelik uygulamalar. Elde edilen bulguların sunulmasına ilişkin becerilerin geliştirilmesi

 
KaynaklarColangelo, N., & Davis, G. A. (2002). Handbook on gifted education. Allyn & Bacon, 75 Arlington St., Suite 300, Boston.
Heller, K. A., Mönks, F. J., Subotnik, R., & Sternberg, R. J. (Eds.). (2000). International handbook of giftedness and talent. Elsevier.
Shavinina, L. V. (Ed.). (2009). International handbook on giftedness (pp. 1257-1267). New York, NY: Springer.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÖğrencileri özel yeteneklilerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama
1. HaftaÖğrencileri özel yeteneklilerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama
2. HaftaSeminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması
2. HaftaSeminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması
3. HaftaKonuların kararlaştırılması
3. HaftaKonuların kararlaştırılması
4. HaftaUzmanların kararlaştırılması
4. HaftaUzmanların kararlaştırılması
5. HaftaKonu 1
5. HaftaKonu 1
6. HaftaKonu 2
6. HaftaKonu 2
7. HaftaKonu 3
7. HaftaKonu 3
8. HaftaKonu 4
8. HaftaKonu 4
9. HaftaAra sınav.
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaKonu 5
10. HaftaKonu 5
11. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
11. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
12. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
12. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
13. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
13. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
14. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
14. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
15. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
15. HaftaÖğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü20157210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.   X 
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.  X  
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. X   
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X   
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.    X
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X   
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.X    
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
14. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.X    
15. Özel yetenekliler eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X    
16. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
17. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.   X 
18. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.  X  
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek