ÖYE604 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | ÖYE604 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Özel yeteneklilerin eğitimi konusunda özel bir alan konusunun tartışılmasının ve bu konuyla ilgili uzmanların bilgilerinin paylaşılması yoluyla daha fazla öğrenmenin sağlanması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel araştırmaya temel oluşturabilecek özel yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin farklı konu alanları belirleme. Yüksek lisans tez araştırması ve tez yazımı için temel oluşturacak bilgi ve becerileri kazandırmaya dönük uygulamalar, araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulama örnekleri. Araştırmanın tasarlanması, veri toplama, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasına yönelik uygulamalar. Elde edilen bulguların sunulmasına ilişkin becerilerin geliştirilmesi | |||||
Kaynaklar | Colangelo, N., & Davis, G. A. (2002). Handbook on gifted education. Allyn & Bacon, 75 Arlington St., Suite 300, Boston. Heller, K. A., Mönks, F. J., Subotnik, R., & Sternberg, R. J. (Eds.). (2000). International handbook of giftedness and talent. Elsevier. Shavinina, L. V. (Ed.). (2009). International handbook on giftedness (pp. 1257-1267). New York, NY: Springer. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrencileri özel yeteneklilerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama |
1. Hafta | Öğrencileri özel yeteneklilerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama |
2. Hafta | Seminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması |
2. Hafta | Seminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması |
3. Hafta | Konuların kararlaştırılması |
3. Hafta | Konuların kararlaştırılması |
4. Hafta | Uzmanların kararlaştırılması |
4. Hafta | Uzmanların kararlaştırılması |
5. Hafta | Konu 1 |
5. Hafta | Konu 1 |
6. Hafta | Konu 2 |
6. Hafta | Konu 2 |
7. Hafta | Konu 3 |
7. Hafta | Konu 3 |
8. Hafta | Konu 4 |
8. Hafta | Konu 4 |
9. Hafta | Ara sınav. |
9. Hafta | Ara sınav. |
10. Hafta | Konu 5 |
10. Hafta | Konu 5 |
11. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
11. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
12. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
12. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
13. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
13. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
14. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
14. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
15. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
15. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı. |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 20 | 157 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, özel yeteneklilerin eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
8. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
9. Özel yetenekliler eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | X | ||||
10. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | X | ||||
11. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar. | X | ||||
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
14. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | X | ||||
15. Özel yetenekliler eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
16. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
17. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
18. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek