TNP665 - YAPISAL ve İŞLEVSEL GÖRÜNTÜLEME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAPISAL ve İŞLEVSEL GÖRÜNTÜLEME TNP665 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 4 5 10
Önkoşul(lar)-var iseNöroloji, Nöroşirürji, Pediatrik Nöroloji ve Psikiyatri Uzmanı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Kader KARLI OĞUZ  
Dersin amacıDersin amacı nörogörüntüleme alanında teorik ve pratik açıdan donanımlı öğrenciler yetiştirmektir. Öğrencilerin santral sinir sistem anatomisinin görüntüleme özelliklerini tanımasını sağlamak, görüntüleme tekniklerin, etkili bir biçimde kullanmasını sağlamak, onları güncel görüntüleme yöntemleri hakkında bilgilendirmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersin sonunda öğrenci beynin yapısal ve işlevsel görüntülemesini öğrenir, ayırıcı tanı yaklaşımlarını sıralayabilecektir.
Dersin içeriğiNörogörüntülemenin temel ve ileri uygulamaları ile bunların pratik hayattaki kullanımları.  
Kaynaklar1. Diagnostic ımaging. Pediatric Neuroradiology. Barkovich J. Amirsys, Canada, 2007
2. Diagnostic and Surgical Imaging Anatomy: Brain, Head and Neck, Spine. Harnsberger R, Osborn A. Amirsys, Canada, 2006
3. Diagnostic Imaging: Brain. Osborn A. Amirsys, Canada, 2009
4. Süreli yayınlar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNörogörüntülemeye Giriş:Temel Bilgiler
2. HaftaHastalık ve klinik amaca yönelik protokol seçimi
3. HaftaSerebral gelişim ve miyelinasyon
4. HaftaKonjenital beyin anomalileri
5. HaftaEpilepsi
6. HaftaMetabolik hastalıklar
7. HaftaDemiyelinizan Hastalıklar
8. HaftaMAKALE SAATİ
9. HaftaSSS tümörleri:Beyin
10. HaftaSSS Tümörleri:Spinal
11. HaftaVasküler hastalıklar
12. HaftaNörodejeneratif hastalıklar
13. Haftaİleri görüntüleme yöntemleri
14. HaftaMAKALE SAATİ

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar1410
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum55
Projeler15
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51050
Proje13030
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü5490300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.  X  
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.   X 
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur  X  
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek