TNP671 - TEMEL NÖROPSİKİYATRİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEMEL NÖROPSİKİYATRİ TNP671 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. M. Kâzım Yazıcı, Prof. Dr. Esen Saka Topçuoğlu, Prof. Dr. Aygün Ertuğrul 
Dersin amacıNöropsikiyatrik hastalıkların bütüncül bir yaklaşımla tanı ve tedavi açısından değerlendirilmesidir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci nöropsikiyatrik hastalıkları tanıyabilecek, ayırıcı tanı yapabilecek ve tedavi yaklaşımlarını sıralayabilecektir
Dersin içeriğiYapısal ve işlevsel nöroanatomi, nöropsikiyatrik değerlendirme, başlıca nöropsikiyarik hastalıklar ve tedavi yaklaşımları gözden geçirilecektir. 
Kaynaklar1. The American Psychiatric Publishing Textbook of Neuropsychiatry and Behavioral Neurosciences; Yudofsky, Hales
2. Textbook of Clinical Neuropsychiatry and Behavioral Neuroscience; Moore, Puri
3. Lishman's Organic Psychiatry: A Textbook of Neuropsychiatry; David, Fleminger, Kopelman, Lovestone, Mellers
4. Neuropsychological Assessment; Lezak
5. Süreli yayınlar
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYapısal ve işlevsel nöroanatomi-I
2. HaftaYapısal ve işlevsel nöroanatomi-II
3. HaftaKlinik nöropsikiyatrik değerlendirme
4. HaftaNöropsikiyatrik hastalıklarda elektrofizyoloji
5. HaftaNöropsikiyatrik hastalıklarda görüntüleme
6. HaftaEpilepsinin nöropsikiyatrik yönleri
7. HaftaTravmatik beyin hasarının nöropsikiyatrik yönleri
8. HaftaAlkol ve diğer madde bağımlılıklarının nöropsikiyatrik yönleri
9. HaftaDemansın nöropsikiyatrik yönleri
10. HaftaOtoimmün hastalıkların nöropsikiyatrik yönleri
11. HaftaPsikofarmakolojik tedaviler-I
12. HaftaPsikofarmakolojik tedaviler-II
13. HaftaElektrokonvulsif tedavi, cerrahi ve diğer somatik tedaviler
14. HaftaPsikososyal müdahaleler
15. HaftaGenel Sınıva Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1420
Sunum00
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12828
Ödevler1410140
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4466300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.  X  
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.   X 
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur  X  
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek