TNP651 - SEREBROVASKÜLER ATEROSKLEROZ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEREBROVASKÜLER ATEROSKLEROZ TNP651 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var iseNöroloji uzmanı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr.Turgay DALKARA, Prof. Dr. Mehmet Akif TOPCUOĞLU, Prof. Dr. Murat ARSAVA 
Dersin amacıAteroskleroz patofizyolojisi, risk faktörleri, tanı ve tedavisi konusunda teorik ve pratik eğitimin verilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ateroskleroz patofizyolojisi, risk faktörleri, tanı ve tedavisi konusunda teorik ve pratik eğitimin verilmesi
Dersin içeriğiAteroskleroz patofizyolojisi, modifiye edilebilen risk
faktörleri, homosistein ve diğer genetik faktörler, lipid
bozuklukları, serebrovasküler aterosklerozun görüntülenmesi ve ölçüm metotları, endarterektomi, diğer cerrahisi tedavi metotları, endovasküler tedavi, literatür tartışması ve klinik uygulamalar
 
Kaynaklar1. Stroke, Pathophysiology, Diagnosis and
Management. Bamett JM. 1998
2. Caplan's Stroke. A. Clinical Approach,
Caplan L. 2000
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAtheroskleroz patofizyolojisi-1
2. HaftaAtheroskleroz patofizyolojisi-2
3. HaftaRisk faktörleri: hipertansiyonu
4. HaftaRisk faktörleri: diabetes mellitus
5. HaftaRisk faktörleri: hiperlipidemi
6. HaftaRisk faktörleri: diğer
7. HaftaMakale saati
8. HaftaAra sınav
9. HaftaAtherosklerozda biyomarkerlar
10. HaftaAtherosklerozda görüntüleme
11. HaftaAtherosklerozda risk strafikasyonu
12. HaftaAtheroskleroz tedavisi-1
13. HaftaAtheroskleroz tedavisi-2
14. HaftaMakale saati
15. HaftaGenel Sınıva Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler55
Sunum55
Projeler15
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama51050
Proje12020
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü5498298

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.   X 
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.    X
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur   X 
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek