TNP625 - SPİNAL DEVRELER ve NÖROMÜSKÜLER KAVŞAK KLİNİK ELEK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SPİNAL DEVRELER ve NÖROMÜSKÜLER KAVŞAK KLİNİK ELEK TNP625 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var iseNöroloji Uzmanı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)PROF. DR. ÇAĞRI MESUT TEMUÇİN, PhD DOÇ. DR. FATMA GÖKÇEM YILDIZ SARIKAYA PHD 
Dersin amacıSpinal devreleri ve nöromüsküler kavşak ile ilgili fizyolojik teorik bilgilerin ve elektrofizyolojik yöntemlerin öğrenilerek, bu yöntemlerin klinik pratikte kullanılabilmesi, değerlendirilmesi, sonuçlarının yorumlanması ve bu yöntemler kullanılarak çalışmaların tasarlanabilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler spinal devreler ve nöromüsküler kavşak ile ilgili fizyolojik teorik bilgileri ve elektrofizyolojik yöntemleri öğrenecektir. Bu teknikleri klinik pratikte kullanabilecek, sonuçlarını değerlendirip raporlayabilecek ve çalışmaların tasarlanmasında kullanabilecektir.
Dersin içeriğiSpinal devrelerin anatomi ve fizyolojisi, H Refleksi, tendon refleksi, long-loop refleksler, fleksör ve ekstansör refleksler, kutanöz sessiz süre, blink refleks, masseter refleks çalışmaları ile ardısıra uyarım ve tek lif EMG teknikleri işlenerek, klinik kullanımları görülecektir.  
Kaynaklar1- The cırcuıtry of the human spınal cord: spınal and cortıcospınal mechanısms of movement. Emmanuel Pierrot-Deseilligny, David Burke Cambridge,2012
2- Electrodiagnostic Medicine 2ND Edition. Dumitru, Daniel; Amato, Anthony A.; Zwarts, Machiel J. Elsevier - Health Sciences Division, 2001
3- Sentral ve Periferik EMG, Cumhur Ertekin, İzmir-2006
4- Corticospinal Function and Voluntary Movement. Porter R, Lemon R. Oxford, 2012. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSpinal devrelerin anatomi ve fizyolojisi-1
2. HaftaSpinal devrelerin anatomi ve fizyolojisi-2
3. HaftaH Refleksi ve klinik kullanımı-1
4. HaftaH Refleksi ve klinik kullanımı-2
5. HaftaTendon refleksi, long-loop refleksler ve klinik kullanımları
6. HaftaFleksör ve ekstansör refleksler
7. HaftaKutanöz sessiz süre çalışmaları
8. HaftaKranial sinir çalışmaları; blink refleks, masseter refleksi
9. HaftaNöromüsküler kavşak fizyolojisi
10. HaftaArdısıra sinir uyarımı-1
11. HaftaArdısıra sinir uyarımı-2
12. HaftaTek lif EMG: elektrofizyolojik ilkeler, kayıt ve ölçümler
13. HaftaTek lif EMG: klinik kullanımı-1
14. HaftaTek lif EMG: klinik kullanımı-2
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum410
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51575
Proje13030
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5484301

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.   X 
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.   X 
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur   X 
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek