TNP625 - SPİNAL DEVRELER ve NÖROMÜSKÜLER KAVŞAK KLİNİK ELEK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SPİNAL DEVRELER ve NÖROMÜSKÜLER KAVŞAK KLİNİK ELEK | TNP625 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Nöroloji Uzmanı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | PROF. DR. ÇAĞRI MESUT TEMUÇİN, PhD DOÇ. DR. FATMA GÖKÇEM YILDIZ SARIKAYA PHD | |||||
Dersin amacı | Spinal devreleri ve nöromüsküler kavşak ile ilgili fizyolojik teorik bilgilerin ve elektrofizyolojik yöntemlerin öğrenilerek, bu yöntemlerin klinik pratikte kullanılabilmesi, değerlendirilmesi, sonuçlarının yorumlanması ve bu yöntemler kullanılarak çalışmaların tasarlanabilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Spinal devrelerin anatomi ve fizyolojisi, H Refleksi, tendon refleksi, long-loop refleksler, fleksör ve ekstansör refleksler, kutanöz sessiz süre, blink refleks, masseter refleks çalışmaları ile ardısıra uyarım ve tek lif EMG teknikleri işlenerek, klinik kullanımları görülecektir. | |||||
Kaynaklar | 1- The cırcuıtry of the human spınal cord: spınal and cortıcospınal mechanısms of movement. Emmanuel Pierrot-Deseilligny, David Burke Cambridge,2012 2- Electrodiagnostic Medicine 2ND Edition. Dumitru, Daniel; Amato, Anthony A.; Zwarts, Machiel J. Elsevier - Health Sciences Division, 2001 3- Sentral ve Periferik EMG, Cumhur Ertekin, İzmir-2006 4- Corticospinal Function and Voluntary Movement. Porter R, Lemon R. Oxford, 2012. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Spinal devrelerin anatomi ve fizyolojisi-1 |
2. Hafta | Spinal devrelerin anatomi ve fizyolojisi-2 |
3. Hafta | H Refleksi ve klinik kullanımı-1 |
4. Hafta | H Refleksi ve klinik kullanımı-2 |
5. Hafta | Tendon refleksi, long-loop refleksler ve klinik kullanımları |
6. Hafta | Fleksör ve ekstansör refleksler |
7. Hafta | Kutanöz sessiz süre çalışmaları |
8. Hafta | Kranial sinir çalışmaları; blink refleks, masseter refleksi |
9. Hafta | Nöromüsküler kavşak fizyolojisi |
10. Hafta | Ardısıra sinir uyarımı-1 |
11. Hafta | Ardısıra sinir uyarımı-2 |
12. Hafta | Tek lif EMG: elektrofizyolojik ilkeler, kayıt ve ölçümler |
13. Hafta | Tek lif EMG: klinik kullanımı-1 |
14. Hafta | Tek lif EMG: klinik kullanımı-2 |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 54 | 84 | 301 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir. | X | ||||
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir. | X | ||||
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur | X | ||||
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek