TNP623 - KORTİKAL UYARIM ELEKTROFİZYOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KORTİKAL UYARIM ELEKTROFİZYOLOJİSİ | TNP623 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Nöroloji Uzmanı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | PROF. DR. ÇAĞRI MESUT TEMUÇİN, PhD DOÇ. DR. FATMA GÖKÇEM YILDIZ SARIKAYA PHD | |||||
Dersin amacı | Korteksin manyetik uyarım teknikleri kullanılarak gerçekleştirilen elektrofizyolojik yöntemler ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilerek, klinik pratikte kullanılabilmesi, değerlendirilebilmesi, bu yöntemler kullanılarak çalışmaların tasarlanabilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Transkraniyal manyetik uyarımın fizyolojik temelleri ile kortiko-kortikal ve kortiko-spinal uyarılabilirlik çalışmaları, intrakortikal inhibisyon ve fasilitasyon çalışmaları, kortikal sessiz süre, transkallozal inhibisyon, kortikal plastisite ve repetetif TMS uyarım tekniği şeklindeki elektrofizyolojik kayıt yöntemleri ve klinik ve çalışmalarda kullanımları görülecektir | |||||
Kaynaklar | 1- Magnetic Stimulation in Clinical Neurophysiology Mark Hallett, Sudhansu Chokroverty. Butterworth-Heinemann Medical, 2005 2- Therapeutic rTMS in Neurology. Principles, Evidence, and Practice Recommendations. Platz, Thomas. Springer International Publishing Switzerland, 2016 3- Handbook of Transcranial Magnetic Stimulation. Pascual-Leone A, Davey NJ, Rothwell J, Wasserman EM, Puri BK, editors. London (UK): Arnold; 2002 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Transkranial manyetik uyarımın fizyolojik temelleri |
2. Hafta | Transkranial manyetik uyarım ölçüm parametreleri |
3. Hafta | Kortiko-kortikal ve kortiko-spinal uyarılabilirlik çalışmaları |
4. Hafta | İntrakortikal inhibisyon ve fasilitasyon çalışmaları-1 |
5. Hafta | İntrakortikal inhibisyon ve fasilitasyon çalışmaları-2 |
6. Hafta | Kortikal sessiz süre ve transkallozal inhibisyon |
7. Hafta | Transkranial manyetik uyarım ile motor kontrol çalışmaları |
8. Hafta | Transkranial manyetik uyarım ile kognitif çalışmalar |
9. Hafta | Nöronavigasyon eşliğinde transkranial manyetik uyarım çalışmaları-1 |
10. Hafta | Nöronavigasyon eşliğinde transkranial manyetik uyarım çalışmaları-2 |
11. Hafta | Kortikal plastisite-1 |
12. Hafta | Kortikal plastisite-2 |
13. Hafta | Repetetif transkranial manyetik uyarım -1 |
14. Hafta | Repetetif transkranial manyetik uyarım -2 |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 54 | 84 | 301 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir. | X | ||||
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir. | X | ||||
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur | X | ||||
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek