TNP623 - KORTİKAL UYARIM ELEKTROFİZYOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KORTİKAL UYARIM ELEKTROFİZYOLOJİSİ TNP623 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var iseNöroloji Uzmanı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Takım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)PROF. DR. ÇAĞRI MESUT TEMUÇİN, PhD DOÇ. DR. FATMA GÖKÇEM YILDIZ SARIKAYA PHD 
Dersin amacıKorteksin manyetik uyarım teknikleri kullanılarak gerçekleştirilen elektrofizyolojik yöntemler ile ilgili teorik bilgilerin öğrenilerek, klinik pratikte kullanılabilmesi, değerlendirilebilmesi, bu yöntemler kullanılarak çalışmaların tasarlanabilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenciler korteksin manyetik uyarımı kullanılarak gerçekleştirilen elektrofizyolojik yöntemler hakkında teorik bilgiler öğrenerek, bu teknikleri klinik pratikte ve çalışmaların tasarlanmasında kullanabilecektir.
Dersin içeriğiTranskraniyal manyetik uyarımın fizyolojik temelleri ile kortiko-kortikal ve kortiko-spinal uyarılabilirlik çalışmaları, intrakortikal inhibisyon ve fasilitasyon çalışmaları, kortikal sessiz süre, transkallozal inhibisyon, kortikal plastisite ve repetetif TMS uyarım tekniği şeklindeki elektrofizyolojik kayıt yöntemleri ve klinik ve çalışmalarda kullanımları görülecektir 
Kaynaklar1- Magnetic Stimulation in Clinical Neurophysiology Mark Hallett, Sudhansu Chokroverty. Butterworth-Heinemann Medical, 2005
2- Therapeutic rTMS in Neurology. Principles, Evidence, and Practice Recommendations. Platz, Thomas. Springer International Publishing Switzerland, 2016
3- Handbook of Transcranial Magnetic Stimulation. Pascual-Leone A, Davey NJ, Rothwell J, Wasserman EM, Puri BK, editors. London (UK): Arnold; 2002 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTranskranial manyetik uyarımın fizyolojik temelleri
2. HaftaTranskranial manyetik uyarım ölçüm parametreleri
3. HaftaKortiko-kortikal ve kortiko-spinal uyarılabilirlik çalışmaları
4. Haftaİntrakortikal inhibisyon ve fasilitasyon çalışmaları-1
5. Haftaİntrakortikal inhibisyon ve fasilitasyon çalışmaları-2
6. HaftaKortikal sessiz süre ve transkallozal inhibisyon
7. HaftaTranskranial manyetik uyarım ile motor kontrol çalışmaları
8. HaftaTranskranial manyetik uyarım ile kognitif çalışmalar
9. HaftaNöronavigasyon eşliğinde transkranial manyetik uyarım çalışmaları-1
10. HaftaNöronavigasyon eşliğinde transkranial manyetik uyarım çalışmaları-2
11. HaftaKortikal plastisite-1
12. HaftaKortikal plastisite-2
13. HaftaRepetetif transkranial manyetik uyarım -1
14. HaftaRepetetif transkranial manyetik uyarım -2
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum410
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51575
Proje13030
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5484301

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.   X 
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.   X 
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur   X 
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek