TNP613 - HAREKET BOZUKLUKLARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HAREKET BOZUKLUKLARI II TNP613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Bülent ELİBOL, Prof. Dr. Esen Saka TOPÇUOĞLU 
Dersin amacıHareket bozukluklarının tedavi yöntemlerini tüm özellikleri ile (medikal ve cerrahi tedavi yöntemleri) öğrenmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hareket bozukluklarının tedavi yöntemlerini tüm özellikleri ile (medikal ve cerrahi tedavi yöntemleri) öğrenmek
Dersin içeriğiParkinsonizm ve hiperkinetik ekstrapiramidal sistem
bozukluklarında, spastisite ve serebellar bozukluklarda
spesifik medikal tedavi ilkeleri, doğrudan ve EMG
rehberliğinde botulismus toksin uygulamaları,
fonksiyonel cerrahi endikasyon ve takip ilke-uygulamaları
 
Kaynaklar1. Parkinson?s Disease and Movement Disorders Eds:
J. Jankovic, E. Tolosa, Fourth Edition Williams
& Wilkins, 2002
2. Movement Disorders: Neurological Principles
& Practice. Watts RL. & Koller WC. McGraw-Hill
Professional; 2nd edition (2004)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaParkinson hastalığında güncel ve gelecek medikal tedaviler
2. HaftaParkinson hastalığında güncel ve gelecek cerrahi ve diğer girişimsel tedaviler
3. HaftaParkinsonizmde medikal tedavi komplikasyonları
4. Haftaİleri evre Parkinson hastalığına yaklaşım
5. HaftaDistoninin medikal ve cerrahi tedavisi
6. HaftaProje I
7. HaftaBotilinum toksin etki mekanizması ve kullanım ilkeleri
8. HaftaBotilinum toksin uygulamaları 1: yüzde uygulamalar
9. HaftaBotilinum toksin uygulamaları 2: servikal uygulamalar
10. HaftaBotilinum toksin uygulamaları 3: ekstremite uygulamaları
11. HaftaProje II
12. HaftaDistoni dışı hiperkinetik hareket bozukluklarında medikal ve cerrahi tedavi
13. HaftaHareket bozukluklarından fizyoterapinin yeri
14. HaftaMakale saati
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum55
Projeler25
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama51575
Proje21530
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5569301

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.   X 
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.    X
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur   X 
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek