TNP657 - İNMELERDE KLİNİK YAKLAŞIM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNMELERDE KLİNİK YAKLAŞIM | TNP657 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Nöroloji Uzmanı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Turgay DALKARA, Prof. Dr. Mehmet Akif TOPCUOĞLU, Prof. Dr. Murat ARSAVA, Prof. Dr. Servet İNCİ | |||||
Dersin amacı | Hiperakut dönem başta olmak üzere, akut ve subakut dönemdeki inme hastasına yaklaşım ve tetkik ve tedavi planının çizilmesi yönünden teorik ve pratik eğitimin verilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Hiperakut dönem (ilk 6 saat) yaklaşım algoritmleri, akut ve subakut dönem yaklaşım algoritmleri, muayene metotları ve kliniko-anatomik korelasyonlar, anjioplasti ve stent uygulamaları, trombolitik tedavi, dekompressif cerrahi, literatür tartışması ve klinik uygulamalar. | |||||
Kaynaklar | 1. Stroke, Pathophysiology, Diagnosis and Management. Barnett JM. 1998 2. Stroke Syndromes, Bogousslavsky J. Caplan L. 2001 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinikoradyolojik sendromlar-1 |
2. Hafta | Klinikoradyolojik sendromlar-2 |
3. Hafta | Tanı yöntemleri |
4. Hafta | Hiperakut dönem tedavi algoritmaları |
5. Hafta | Primer profilaksi |
6. Hafta | Sekonder profilaksi-1 |
7. Hafta | Makale saati |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Sekonder profilaksi-2 |
10. Hafta | Revaskülarizasyon tedavileri |
11. Hafta | İnme komplikasyonları ve tedavisi |
12. Hafta | İnme tedavisinde yakın gelecek |
13. Hafta | Rehabilitasyon |
14. Hafta | Makale saati |
15. Hafta | Genel Sınıva Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 1 | 5 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 55 | 114 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir. | X | ||||
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir. | X | ||||
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur | X | ||||
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek