TNP657 - İNMELERDE KLİNİK YAKLAŞIM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNMELERDE KLİNİK YAKLAŞIM TNP657 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 10
Önkoşul(lar)-var iseNöroloji Uzmanı olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Turgay DALKARA, Prof. Dr. Mehmet Akif TOPCUOĞLU, Prof. Dr. Murat ARSAVA, Prof. Dr. Servet İNCİ 
Dersin amacıHiperakut dönem başta olmak üzere, akut ve subakut dönemdeki inme hastasına yaklaşım ve tetkik ve tedavi planının çizilmesi yönünden teorik ve pratik eğitimin verilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Hiperakut dönem başta olmak üzere, akut ve subakut dönemdeki inme hastasına yaklaşım ve tetkik ve tedavi planının çizilmesi yönünden teorik ve pratik eğitimin verilmesi
Dersin içeriğiHiperakut dönem (ilk 6 saat) yaklaşım algoritmleri, akut ve subakut dönem yaklaşım algoritmleri, muayene metotları ve kliniko-anatomik korelasyonlar, anjioplasti ve stent uygulamaları, trombolitik tedavi, dekompressif cerrahi, literatür tartışması ve klinik uygulamalar. 
Kaynaklar1. Stroke, Pathophysiology, Diagnosis and
Management. Barnett JM. 1998
2. Stroke Syndromes, Bogousslavsky J. Caplan L. 2001
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinikoradyolojik sendromlar-1
2. HaftaKlinikoradyolojik sendromlar-2
3. HaftaTanı yöntemleri
4. HaftaHiperakut dönem tedavi algoritmaları
5. HaftaPrimer profilaksi
6. HaftaSekonder profilaksi-1
7. HaftaMakale saati
8. HaftaAra sınav
9. HaftaSekonder profilaksi-2
10. HaftaRevaskülarizasyon tedavileri
11. Haftaİnme komplikasyonları ve tedavisi
12. Haftaİnme tedavisinde yakın gelecek
13. HaftaRehabilitasyon
14. HaftaMakale saati
15. HaftaGenel Sınıva Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler55
Sunum55
Projeler15
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama41560
Proje13030
Ödevler61060
Ara sınavlara hazırlanma süresi11212
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü55114300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında bilimsel ileri düzeyde bilgileri anlar hale gelir. Edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur.    X
2. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimlerde özellikle adayın kendi dalına yönelik yayınları ulusal ve uluslararası düzeyde takip edebilir bu kaynaklardan edindiği bilgileri kullanabilme yeteneğine sahip olur, yaptığı bilimsel çalışmalarla ilgili en son literatür bilgisini edinir.  X  
3. Klinik Nörolojik ve Psikiyatrik Bilimler alanında adayın özellikle kendi dalında ulusal ve uluslararası kongrelerde ileri sürülen yeni araştırmaları değerlendirebilecek ve önerilerde bulunabilecek bilimsel birikim, teknik tecrübe ve istatistik bilgisine sahip olur. Yine gerek ulusal gerekse de uluslararası dergilerde hakemlik yapabilecek düzeyde çalışmaları irdeleyebilir.  X  
4. Programın bitiminde aday özellikle kendi dalında bilimsel bilgi ve becerileriyle örnek olur. Diğer bilim dallarıyla ortak projeler oluşturabilir ve kendi bilgi birikimlerini yeni başlayanlara aktarabilir. Bilgi kaynaklarına yüksek düzeyde ulaşabilme yetisine sahip olur. Elde ettiği verileri kendi verileri ile karşılaştırıp eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.    X
5. Aday özellikle kendi ilgi alanında bağımsız bir araştırıcı haline gelir ve bu tecrübelerini yeni başlayanlara aktarabilir. Kendisine ait bir laboratuvar kurabilir, burada bir çalışma ekibi oluşturabilir ve yeni yöntemler dizayn edip uygulayabilecek kapasiteye sahip olur   X 
6. Güncel teknik bilgileri yakından takip eder, yeni yöntemleri uygulamaya yatkın olur. Her türlü fikre açık olur, bunların avantaj ve dezavantajlarını ortaya koyabilir, bu fikirleri her yönüyle eleştirebilir kabiliyetine sahip olur. Multidispliner çalışmalara açık olur ve bu çalışmalara katkıda bulunur.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek