YTR601 - DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ YTR601 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıDersin amacı öğrencilerin Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve ilkelerini kavraması, uygulaması ve değerlendirmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Dil öğretim yaklaşımlarını tanır.
  2. 2. Dil öğretim yaklaşımlarına uygun ders planlar.
  3. 3. İki dilli Türk çocukları için Türkçe ve Türk kültürüne uygun ders planlar.
Dersin içeriğiDil öğretim yaklaşımları; iletişimsel yöntem, direkt yöntem, dil bilgisi-çeviri yöntemi, işitsel-dilsel yöntem, sessizlik yöntemi vb.; yöntem ve yaklaşımlara uygun ders ve izlence hazırlama, ders planlama; Avrupa Dil Portfolyosu ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı, portfolyoda temel dil işlevleri, temel dil işlevlerinin kazandırılmasına yönelik ders ve eğitim ortamı tasarlama; birleştirilmiş sınıf düzeninde iki dilli Türk çocuklarına Türkçe ve Türk kültürü öğretiminde yöntem ve yaklaşım seçimi, ders planlama ve uygulama 
KaynaklarDemirel, Ö. (1993). Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem Yayınları
Kaya, Z. (1994). İkinci dil olarak Türkçe öğretim programlarının değerlendirilmesi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Baskı Atölyesi.
TDK (2000). Avrupa?da yaşayan Türk çocuklarının ana dili sorunlar toplantısı. Ankara: TDK Yayınları.
Sert, N. (2002). Yabancı dil öğretiminde program geliştirme açısından gereksinim çözümlemesi. Ankara: Meb.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDil öğretim yaklaşımları; iletişimsel yöntem.
2. HaftaDil öğretim yaklaşımları; direkt yöntem, dil bilgisi-çeviri yöntemi.
3. HaftaDil öğretim yaklaşımları; işitsel-dilsel yöntem, sessizlik yöntemi vb.
4. HaftaYöntem ve yaklaşımlara uygun ders ve izlence hazırlama.
5. HaftaYöntem ve yaklaşımlara uygun ders planlama.
6. HaftaAvrupa Dil Portfolyosu ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı.
7. HaftaAvrupa Dil Portfolyosu ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı.
8. HaftaAvrupa Dil Portfolyosu?nda temel dil işlevleri.
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaTemel dil işlevlerinin kazandırılmasına yönelik ders ve eğitim ortamı tasarlama.
11. HaftaBirleştirilmiş sınıf düzeninde iki dilli Türk çocuklarına Türkçe ve Türk kültürü öğretiminde yöntem ve yaklaşım seçimi.
12. HaftaBirleştirilmiş sınıf düzeninde iki dilli Türk çocuklarına Türkçe ve Türk kültürü öğretiminde ders planlama ve uygulama.
13. HaftaBirleştirilmiş sınıf düzeninde iki dilli Türk çocuklarına Türkçe ve Türk kültürü öğretiminde ders planlama ve uygulama.
14. HaftaBirleştirilmiş sınıf düzeninde iki dilli Türk çocuklarına Türkçe ve Türk kültürü öğretiminde ders planlama ve uygulama.
15. HaftaGenel değerlendirme.
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü20127180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.   X 
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.  X  
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.   X 
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.  X  
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular  X  
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.    X
8. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.   X 
9. Türkçe eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.  X  
10. Türkçe eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.  X  
11. Türkçe eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır  X  
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar X   
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
14. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.  X  
15. Türkçe eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X    
16. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.    X
17. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.  X  
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek