YTR613 - TÜRK KÜLTÜR ve MEDENİYET TARİHİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TÜRK KÜLTÜR ve MEDENİYET TARİHİ YTR613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıTürk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri, Türk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri; dünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler; Avrupa ve dünya medeniyetinde iz bırakmış Türkler; Türk bilim insanlarının çalışmalarından hareketle Türklerin dünya medeniyetine katkılarını ortaya koymaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kültür ve medeniyet kavramları ve bu kavramları tanımlamaya yönelik ekoller hakkında bilgi edinir.
  2. Türk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri, Türk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri hakkında bilgi edinir.
  3. Dünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler hakkında araştırmalar yapar.
  4. Türk tasavvuf anlayışı ve yansımaları hakkında bilgi edinir.
  5. Türk bilim insanları ve dünya medeniyetine katkıları hakkında çıkarımlar yapar.
  6. Batı kültür ve medeniyeti üzerinde Türk İslam kültür ve medeniyetinin etkilerini öğrenir.
Dersin içeriğiTürk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri, Türk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri; dünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler; millet sistemi, hoşgörü kültürü ve Türk medeniyeti; dünya ortak kültür, sanat, mimari ve edebiyat mirasında Türk izleri; Türk tasavvuf anlayışı ve yansımaları; Avrupa ve dünya medeniyetinde iz bırakmış Türkler; Türk mimarisi eserleri ve özellikleri; Türk müziği, Türk sanatları ve özellikleri; Türk bilim insanları ve dünya medeniyetine katkıları, medeniyet tezleri ve Türk kültürü. 
KaynaklarAnadol, Cemal. (2007). Türk Kültürü ve Medeniyeti. Bilge Karınca Yay.
Güvenç, Bozkurt. (2016). Türk Kimliği ? Kültür Tarihinin Kaynakları. Boyut Yayın Grubu.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTürk kültür ve medeniyetinin temel özellikleri.
2. HaftaTürk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri.
3. HaftaTürk medeniyetine ait temel eserler ve özellikleri.
4. HaftaDünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler.
5. HaftaDünyadaki müzelerde ve tarihî mekânlarda farklı dönemlere ait Türk medeniyetine dair izler.
6. HaftaMillet sistemi, hoşgörü kültürü ve Türk medeniyeti.
7. HaftaDünya ortak kültür, sanat, mimari ve edebiyat mirasında Türk izleri.
8. HaftaTürk tasavvuf anlayışı ve yansımaları.
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaAvrupa ve dünya medeniyetinde iz bırakmış Türkler.
11. HaftaTürk mimarisi eserleri ve özellikleri.
12. HaftaTürk müziği, Türk sanatları ve özellikleri.
13. HaftaTürk bilim insanları ve dünya medeniyetine katkıları.
14. HaftaMedeniyet tezleri ve Türk kültürü.
15. HaftaGenel değerlendirme.
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü20127180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.X    
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.X    
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.X    
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.X    
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygularX    
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X    
8. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.X    
9. Türkçe eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.X    
10. Türkçe eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.X    
11. Türkçe eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarırX    
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yaparX    
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
14. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.  X  
15. Türkçe eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X    
16. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.X    
17. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.X    
18. Türkçe eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.  X  
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek