YTR602 - DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ YTR602 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıİki dillilerde konuşma ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler hazırlayabilme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Anlama (okuma ve dinleme) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir.
  2. Anlatma (konuşma ve yazma) becerilerinin öğretim yöntemlerini bilir. Dil becerilerini geliştirmeye uygun etkinlik tasarlar.
Dersin içeriğiTemel dil becerileri ve özellikleri (Anlama Becerileri: Dinleme ve Okuma; Anlatma Becerileri: Konuşma ve Yazma); anlama becerilerinin zihinsel ve fiziksel özellikleri; anlama becerilerinin eğitimi, dinleme ve okuma yöntem ve teknikleri; anlatma becerilerinin fiziksel ve zihinsel özellikleri; anlatma becerilerinin eğitimi, konuşma ve yazma yöntem ve teknikleri; Türkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı?nın incelenmesi; ölçme ve değerlendirme; dil becerilerinin öğretiminde farklı düzeydeki öğrencilere uygun ders planlama ilke ve teknikleri, farklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi.  
KaynaklarKurudayıoğlu, Mehmet. (2011). Konuşma Eğitimi. Kriter Yay.
Doğan, Yusuf. (2013). Dinleme Eğitimi. Pegem Akademi.
Karatay, Halit. (2011). Okuma Eğitimi. Berikan Yay.
Yalçın, Alemdar. (2012). Türkçe Öğretim Yöntemleri. Akçağ Yay.
Gündüz, Osman ve Şimşek, Tacettin. (2016). Anlatma Teknikleri 2:Uygulamalı Yazma Eğitimi. Grafiker Yay.
Göçer, Ali. (2018). Yazma Eğitimi. Pegem Akademi.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTemel dil becerileri ve özellikleri (Anlama Becerileri: Dinleme ve Okuma).
2. HaftaTemel dil becerileri ve özellikleri (Anlatma Becerileri: Konuşma ve Yazma).
3. HaftaAnlama becerilerinin zihinsel ve fiziksel özellikleri; anlama becerilerinin eğitimi.
4. HaftaDinleme yöntem ve teknikleri.
5. HaftaOkuma yöntem ve teknikleri.
6. HaftaAnlatma becerilerinin fiziksel ve zihinsel özellikleri; anlatma becerilerinin eğitimi.
7. HaftaKonuşma yöntem ve teknikleri.
8. HaftaYazma yöntem ve teknikleri.
9. HaftaAra sınav.
10. HaftaTürkçe ve Türk Kültürü Dersi Öğretim Programı?nın incelenmesi, Temel Dil Becerileri ile İlgili Kazanımlar
11. HaftaÖlçme ve değerlendirme.
12. HaftaDil becerilerinin öğretiminde farklı düzeydeki öğrencilere uygun ders planlama ilke ve teknikleri.
13. HaftaFarklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi.
14. HaftaFarklı yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen grupları için dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin geliştirilmesi.
15. HaftaGenel değerlendirme.
16. HaftaYarıyıl sonu sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)21428
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü20127180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, Türkçe eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Türkçe eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.  X  
3. Türkçe eğitimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.   X 
4. Türkçe eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.   X 
5. Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.  X  
6. Türkçe eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular  X  
7. Türkçe eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.  X  
8. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.   X 
9. Türkçe eğitimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.   X 
10. Türkçe eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. X   
11. Türkçe eğitimi alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır  X  
12. Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar  X  
13. Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
14. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.   X 
15. Türkçe eğitimi alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X   
16. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.  X  
17. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.  X  
18. Türkçe eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.    X
19. Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek