SHO781 - ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ | SHO781 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası Diğer: araştırma, tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Kasım Karataş | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin nicel araştırma tasarımı konusunda ileri düzeyde bilgi ve becerisini geliştirmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Tarihsel gelişimi bağlamında bilim felsefesi ? Nicel araştırma yöntemleri ? Nicel araştırmada sorunsal oluşturma ? Veri toplama araçlarının hazırlanması ? Ölçme, ölçek değerlendirme, ölçek geliştirme ? Örnekleme yöntemleri ? Verilerin çözümlenmesi ? Araştırma raporunun hazırlanması ? Araştırma ve yayın etiği | |||||
Kaynaklar | ? Christine R. Marlow. (2001) Research Methods for Generalist Social Work (with InfoTrac), Wadsworth Publishing. ? Allen Rubin, Earl R. Babbie. (2002) Research Methods for Social Work (with InfoTrac) Wadsworth Publishing. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve bilgilendirme |
2. Hafta | Kavramsal analizler, tanımlamalar |
3. Hafta | Bilim felsefesinin tarihsel gelişimi |
4. Hafta | Nicel araştırma yöntemleri |
5. Hafta | Nicel araştırmada sorunsal oluşturma |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Veri toplama araçlarının hazırlanması |
8. Hafta | Ölçme, ölçek değerlendirme, ölçek geliştirme |
9. Hafta | Örnekleme yöntemleri |
10. Hafta | Verilerin çözümlenmesi |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Araştırma raporunun hazırlanması |
13. Hafta | Araştırma ve yayın etiği |
14. Hafta | Sunumların yapılması |
15. Hafta | Sunumların yapılması |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 35 | 70 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 68 | 68 |
Toplam İş Yükü | 32 | 161 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak sosyal hizmet alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün kavramlara ulaşır | X | ||||
2. Sosyal hizmet alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık görüşleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
3. İleri düzeyde farklı araştırma yöntem ve teknikleri bilgisine sahiptir | X | ||||
4. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | ||||
5. Sosyal hizmet alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme becerisi vardır. | X | ||||
6. Sosyal hizmet alanında sorun ve gereksinimler temelinde klinik ve makro sosyal hizmet modelleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7. Sosyal hizmet alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygular, geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir sosyal hizmet alanına uygular; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. | X | ||||
8. Yeni ve karmaşık görüş ve kavramların eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | ||||
9. Karmaşık ve zor vakalarda süpervizyon verir | X | ||||
10. Sosyal hizmet alanına yenilik getiren düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | ||||
11. Sosyal hizmet alanı ile ilgili ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde makale(ler) yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
12. Sosyal hizmet alanı ile ilgili ve disiplinler arası psiko-sosyal sorunların anlaşılmasını ve farkındalığını gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||
13. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak sosyal hizmet alanı ile ilgili klinik ve makro yöntemler geliştirir, mesleki/akademik ortamlara aktarır. | X | ||||
14. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | ||||
15. Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek