ÇOC606 - PEDİATRİK AYAK DEFORMİTELERİNE YAKLAŞIM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PEDİATRİK AYAK DEFORMİTELERİNE YAKLAŞIM ÇOC606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 4 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Güney Yılmaz  
Dersin amacıBu derste yaygın görülen konjenital pediatrik ayak sorunlarının sınıflaması, klinik ve radyolojik bulguları ile ayırıcı tanının nasıl yapılacağı, ortopedik tedavi ihtiyacı doğuran klinik durumların tespiti ve tedavisi öğrenilecektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Bu dersi aldıktan sonra öğrenciler konjenital ayak deformitelerinin klinik özelliklerini ve sınıflamasını bilecek
  2. 2. klinik bulgulardan yola çıkarak tanıya gitme aşamasında hangi yardımcı tetkikleri kullanmaları gerektiğine karar verebilecek
  3. 3. klinik ve radyolojik bulgular ışığında ayırıcı tanı yapabilecek,
  4. 4. konjenital ayak sorunlarında uygulanan ortopedik tedavi seçeneklerini tartışabilecek ve uygulamaya koyabilecektir
Dersin içeriğiSık görülen ayak sorunlarında (pes ekinovarus, vertikal talus, pes kalkaneovalgus ?pes planus , pes kavus )ayırıcı tanı.
Doğumsal ayak sorunlarında ortaya çıkabilecek ortopedik belirti ve bulgular
Doğumsal ayak sorunlarının ortopedik tedavisi
 
Kaynaklar
Lovell and Winter's Pediatric Orthopaedics

Author(s): Stuart L Weinstein MD, John M. Flynn MD

- Süreli yayınlar

 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAyak anatomisi
2. HaftaÇocukluk çağında görülen ayak deformitelerinde sınıflama ve sık görülen ayak sorunlarının genel özellikleri
3. HaftaPes Ekinovarus. Klinik özellikler, ayırıcı tanı
4. HaftaPes Ekinovarusta Ponseti uygulaması
5. HaftaPes Ekinovarusta cerrahi tedavi yöntemleri
6. HaftaVertikal talus.. Klinik özellikler, ayırıcı tanı.
7. HaftaVertikal talusta ortopedik yaklaşım
8. HaftaPes kalkaneovalgus . Klinik özellikler, ayırıcı tanı.
9. HaftaPes kalkaneovalgusta ortopedik tedavi
10. HaftaPes Kavus. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım
11. HaftaPes Kavus. ortopedik yaklaşım
12. HaftaArtrogripozis ve spina bifidada sık görülen ayak deformitelerine ortopedik yaklaşım
13. HaftaAyak deformitelerinde radyolojik değerlendirme
14. HaftaJuvenil halluks valgus deformitesi ve tedavisi
15. HaftaTartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1440
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler45
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14456
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14114
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler14456
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü5750180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çocukluk çağı kas iskelet sisteminin gelişim sürecinin normalleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, gelişimi etkileyen sorunları kolaylıkla ayırt eder    X
2. Çocukların doğumsal ve edinsel hareket sistemi hastalıklarının genel semptomatolojisini bilir, hastalıkları tanıyabilir, doğrudan tanı koyamadıklarını nasıl ve nereye yönlendireceğini bilir.  X  
3. Kas iskelet sistemi görüntüleme yöntemlerini (direk grafi, bilgisayralı tomografi, USG ve MRI) yorumlamayı bilir, infantil kalça USG yapma konusunda yetkinlik kazanır.   X 
4. Alçı ve atel tekniklerini uygulayabilir. Korse ve cihazların biyomekaniği ve uygulama prensipleri konusunda bilgi sahibidir.    X
5. Apendiküler ve aksiyel iskelet deformitelerinin detaylı analizini ve tedaviye yönelik planlamasını yapar.  X  
6. Çocuk ortopedisiyle ilgili cerrahi girişimlerin (omurga deformiteleri dahil) temel prensiplerini bilir, büyük çoğunluğunu bizzat uygulama yeterliğine sahiptir.   X  
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder.    X
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir.   X 
9. Bir Ortopedi kliniğinin çocuk ortopedi bölümünü veya bir çocuk ortopedi kliniğini tek başına sevk ve idare edebilir.    X
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine çocuk ortopedi konusunda eğitmenlik yapabilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek