ÇOC606 - PEDİATRİK AYAK DEFORMİTELERİNE YAKLAŞIM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK AYAK DEFORMİTELERİNE YAKLAŞIM | ÇOC606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 4 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Güney Yılmaz | |||||
Dersin amacı | Bu derste yaygın görülen konjenital pediatrik ayak sorunlarının sınıflaması, klinik ve radyolojik bulguları ile ayırıcı tanının nasıl yapılacağı, ortopedik tedavi ihtiyacı doğuran klinik durumların tespiti ve tedavisi öğrenilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sık görülen ayak sorunlarında (pes ekinovarus, vertikal talus, pes kalkaneovalgus ?pes planus , pes kavus )ayırıcı tanı. Doğumsal ayak sorunlarında ortaya çıkabilecek ortopedik belirti ve bulgular Doğumsal ayak sorunlarının ortopedik tedavisi | |||||
Kaynaklar | Lovell and Winter's Pediatric Orthopaedics Author(s): Stuart L Weinstein MD, John M. Flynn MD - Süreli yayınlar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ayak anatomisi |
2. Hafta | Çocukluk çağında görülen ayak deformitelerinde sınıflama ve sık görülen ayak sorunlarının genel özellikleri |
3. Hafta | Pes Ekinovarus. Klinik özellikler, ayırıcı tanı |
4. Hafta | Pes Ekinovarusta Ponseti uygulaması |
5. Hafta | Pes Ekinovarusta cerrahi tedavi yöntemleri |
6. Hafta | Vertikal talus.. Klinik özellikler, ayırıcı tanı. |
7. Hafta | Vertikal talusta ortopedik yaklaşım |
8. Hafta | Pes kalkaneovalgus . Klinik özellikler, ayırıcı tanı. |
9. Hafta | Pes kalkaneovalgusta ortopedik tedavi |
10. Hafta | Pes Kavus. Klinik özellikler, ayırıcı tanı, ortopedik yaklaşım |
11. Hafta | Pes Kavus. ortopedik yaklaşım |
12. Hafta | Artrogripozis ve spina bifidada sık görülen ayak deformitelerine ortopedik yaklaşım |
13. Hafta | Ayak deformitelerinde radyolojik değerlendirme |
14. Hafta | Juvenil halluks valgus deformitesi ve tedavisi |
15. Hafta | Tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 5 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 4 | 56 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 57 | 50 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çocukluk çağı kas iskelet sisteminin gelişim sürecinin normalleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, gelişimi etkileyen sorunları kolaylıkla ayırt eder | X | ||||
2. Çocukların doğumsal ve edinsel hareket sistemi hastalıklarının genel semptomatolojisini bilir, hastalıkları tanıyabilir, doğrudan tanı koyamadıklarını nasıl ve nereye yönlendireceğini bilir. | X | ||||
3. Kas iskelet sistemi görüntüleme yöntemlerini (direk grafi, bilgisayralı tomografi, USG ve MRI) yorumlamayı bilir, infantil kalça USG yapma konusunda yetkinlik kazanır. | X | ||||
4. Alçı ve atel tekniklerini uygulayabilir. Korse ve cihazların biyomekaniği ve uygulama prensipleri konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||
5. Apendiküler ve aksiyel iskelet deformitelerinin detaylı analizini ve tedaviye yönelik planlamasını yapar. | X | ||||
6. Çocuk ortopedisiyle ilgili cerrahi girişimlerin (omurga deformiteleri dahil) temel prensiplerini bilir, büyük çoğunluğunu bizzat uygulama yeterliğine sahiptir. | X | ||||
7. Tanı ve tedavi aşamasında her zaman etik ilkelere bağlı hareket eder. | X | ||||
8. Bilimsel araştırma ilkelerini bilir, bir araştırmanın kurgulanmasından yayın/sunum aşamasına kadar tüm aşamalarına liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Bir Ortopedi kliniğinin çocuk ortopedi bölümünü veya bir çocuk ortopedi kliniğini tek başına sevk ve idare edebilir. | X | ||||
10. Eğitim veren bir klinikte görev alması halinde tıp öğrencisi ve araştırma görevlilerine çocuk ortopedi konusunda eğitmenlik yapabilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek