OLC622 - DUYUŞSAL ve DEVİNİŞSEL ÖZELLİKLERİN ÖLÇÜLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DUYUŞSAL ve DEVİNİŞSEL ÖZELLİKLERİN ÖLÇÜLMESİ OLC622 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliUzaktan Eğitim 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nuri DOĞAN 
Dersin amacıDuyuşsal ve devinişsel davranışların ölçülmesi konusunda temel bilgi ve becerileri kazanma 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Duyuşsal ve devinişsel davranışları birbirinden ayırabilme Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede karşılaşılan güçlüklerin farkında olma Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede kullanılan standartlaştırılmış ölçe araçlarını bilme Duyuşsal ve devinişsel ölçme araçları geliştirebilme
Dersin içeriğiDuyuşsal davranışlar, Devinişsel davranışlar, Duyuşsal davranışları ölçme teknikleri, Devinişsel davranışları ölçme teknikleri, Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede karşılaşılan güçlükler, Duyuşsal ve devinişsel davranışlara ilişkin ölçme sonuçlarının geçerlik ve güvenirliğini artırma yolları, Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede kullanılan standart araçların araştırılması ve tanıtılması, Duyuşsal ve/veya devinişsel davranışlara ilişkin bir ölçme aracı geliştirme 
KaynaklarAnastasi, A. (1982). Psychological testing. NY: Macmillan Publishing Company.
Aiken, L. R. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc.
Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi.
Harrow, A. (1972). A taxonomy of the psychomotor domain: A guide for developing behavior. New New York: Longman
www.ets.com
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, bilgilendirme, kaynak paylaşımı, proje grupları oluşturma
2. HaftaDavranışların aşamalı sınıflanması, Duyuşsal davranışlar
3. HaftaDevinişsel davranışlar
4. HaftaDuyuşsal davranışları ölçme teknikleri
5. HaftaDevinişsel davranışları ölçme teknikleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaDuyuşsal ve devinişsel ölme aracı geliştirme önerisi ve tartışılması
8. HaftaDuyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede karşılaşılan güçlükler
9. HaftaDuyuşsal ve devinişsel davranışlara ilişkin ölçme sonuçlarının geçerlik ve güvenirliğini artırma yolları
10. HaftaAra sınav
11. HaftaDuyuşsal davranışları ölçmede kullanılan standartlaştırılmış araçları araştırma ve tanıtma
12. HaftaDevinişsel davranışları ölçmede kullanılan standartlaştırılmış araçları araştırma ve tanıtma
13. HaftaGeliştirilen duyuşsa ölçme aracının nitelikleri üzerine tartışma
14. HaftaGeliştirilen duyuşsa ölçme aracının nitelikleri üzerine tartışma
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1010
Laboratuar00
Uygulama55
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler55
Sunum110
Projeler25
Seminer00
Ara Sınavlar115
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama5315
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10220
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje13030
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3988207

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.    X 
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir.    X 
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. X   
4. Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.   X 
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.    X
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.  X  
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. X   
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır.X    
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır.  X  
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek