OLC622 - DUYUŞSAL ve DEVİNİŞSEL ÖZELLİKLERİN ÖLÇÜLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DUYUŞSAL ve DEVİNİŞSEL ÖZELLİKLERİN ÖLÇÜLMESİ | OLC622 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuri DOĞAN | |||||
Dersin amacı | Duyuşsal ve devinişsel davranışların ölçülmesi konusunda temel bilgi ve becerileri kazanma | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Duyuşsal davranışlar, Devinişsel davranışlar, Duyuşsal davranışları ölçme teknikleri, Devinişsel davranışları ölçme teknikleri, Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede karşılaşılan güçlükler, Duyuşsal ve devinişsel davranışlara ilişkin ölçme sonuçlarının geçerlik ve güvenirliğini artırma yolları, Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede kullanılan standart araçların araştırılması ve tanıtılması, Duyuşsal ve/veya devinişsel davranışlara ilişkin bir ölçme aracı geliştirme | |||||
Kaynaklar | Anastasi, A. (1982). Psychological testing. NY: Macmillan Publishing Company. Aiken, L. R. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc. Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Yayınevi. Harrow, A. (1972). A taxonomy of the psychomotor domain: A guide for developing behavior. New New York: Longman www.ets.com |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, bilgilendirme, kaynak paylaşımı, proje grupları oluşturma |
2. Hafta | Davranışların aşamalı sınıflanması, Duyuşsal davranışlar |
3. Hafta | Devinişsel davranışlar |
4. Hafta | Duyuşsal davranışları ölçme teknikleri |
5. Hafta | Devinişsel davranışları ölçme teknikleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Duyuşsal ve devinişsel ölme aracı geliştirme önerisi ve tartışılması |
8. Hafta | Duyuşsal ve devinişsel davranışları ölçmede karşılaşılan güçlükler |
9. Hafta | Duyuşsal ve devinişsel davranışlara ilişkin ölçme sonuçlarının geçerlik ve güvenirliğini artırma yolları |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Duyuşsal davranışları ölçmede kullanılan standartlaştırılmış araçları araştırma ve tanıtma |
12. Hafta | Devinişsel davranışları ölçmede kullanılan standartlaştırılmış araçları araştırma ve tanıtma |
13. Hafta | Geliştirilen duyuşsa ölçme aracının nitelikleri üzerine tartışma |
14. Hafta | Geliştirilen duyuşsa ölçme aracının nitelikleri üzerine tartışma |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 2 | 5 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 39 | 88 | 207 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararası sınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek