VBM689 - DERİN ÖĞRENMENİN UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DERİN ÖĞRENMENİN UYGULAMALARI VBM689 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumluları 
Dersin amacıBu ders, derin öğrenmenin temel kavramlarının, genel çalışma prensiplerinin ve uygulamalarının incelenmesini hedflemektedir. Dersin amacı, mevcut problemlere getirilen derin öğrenme yöntemlerinin yapısı ve gerçekleştirmesi ile ilgili bilgi vermektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Derin öğrenmenin temel konuları hakkında bilgi sahibi olur
  2. Derin öğrenme mimarilerinde kullanılan yöntemlerin genel özelliklerini bilir.
  3. Problemlere derin öğrenme çatısı altında çözüm sağlayabilecek uygulamalar gerçekleştirebilir.
Dersin içeriğiÇok katmanlı perseptron, Sinir Ağlarının Eğitimi, Evrişimsel Sinir Ağları, Yinelenen Sinir Ağları, Düzenlileştirme, Eniyileme, Otomatik kodlayıcılar, Derin İnanç Ağları ve Derin Boltzmann Makinesi, Değişimsel Otomatik Kodlayıcılar ve Üretici Çekişmeli Ağlar 
KaynaklarIan Goodfellow, Yoshua Bengio and Aaron Courville, Deep Learning, MIT Press, 2016
Christopher M. Bishop, Pattern Recognition and Machine Learning, Springer, 2006
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDerin Öğrenmeye Giriş
2. HaftaMakine Öğrenmeye Genel Bir Bakış
3. HaftaSinir Ağların Matematiksel Temeli
4. HaftaPerseptron
5. HaftaÇok katmanlı perseptron
6. HaftaSinir Ağlarının Eğitimi
7. HaftaEvrişimsel Sinir Ağları
8. HaftaEvrişimsel Sinir Ağları
9. HaftaYinelenen Sinir Ağları
10. HaftaYinelenen Sinir Ağları
11. HaftaDüzenlileştirme
12. HaftaEniyileme
13. HaftaOtomatik kodlayıcılar
14. HaftaProje Sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)05
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler315
Sunum00
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje13030
Ödevler31236
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12626
Toplam İş Yükü3479168

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.    X
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.  X  
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.  X  
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.X    
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.  X  
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.   X 
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. X   
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.   X 
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.X    
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. X   
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek