MMÜ750 - ARAÇ DİNAMİĞİ BENZETİMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAÇ DİNAMİĞİ BENZETİMLERİ | MMÜ750 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | OMÜ403 Araç Dinamiği | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Performans, yol tutuşu ve sürüş konforu ile ilgili yol taşıt tepkilerinin analiz edilmesi için gerekli ileri matematiksel araçların öğretilmesi Öğrenci bu dersin sonunda, | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Analitik lastik modellerinin türetilmesi ve benzetimi. Motor ve Yürüyen aksam modellemesi ve benzetimi. İleri Taşıt Dinamiği Modeli ve benzetimi. Yaw Roll Modeli ve benzetimi. Yüksek Mertebeden Araç Dinamiği Modelleri ve benzetimi. Çok akslı araçların modelleri ve benzetimi. Römorklu Araçların modellemesi ve benzetimi. Süspansiyon Modellemesi ve benzetimi. Sürüş Konforu modellemesi ve benzetimi | |||||
Kaynaklar | 1- Theory of Ground Vehicles, J. Y. Wong, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2008. 2- Vehicle Dynamics Theory and Applications, R. N. Jazar, Springer, New York, 2008. 3- Fundamentals of Vehicle Dynamics, T. Gillespie, SAE, Warrendale, 1992 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Analitik lastik modellerinin türetilmesi |
2. Hafta | Analitik lastik modelleri türetilmesi (devam) ve benzetimi |
3. Hafta | Motor Dinamiği Modellemesi ve benzetimi |
4. Hafta | Yürüyen aksam Dinamiği Modellemesi ve benzetimi |
5. Hafta | Faz Portreleri |
6. Hafta | Yol tutuş Diyagramı |
7. Hafta | Yaw Roll Modeli ve benzetimi |
8. Hafta | Çok akslı araç modelleri ve benzetimi |
9. Hafta | Römorklu Araçlar |
10. Hafta | Römorklu Araçlar (devam)ve benzetimi |
11. Hafta | Taşıt Süspansiyonu Kinematik Analizi |
12. Hafta | Taşıt Süspansiyonu Kinematik Analizi |
13. Hafta | Yol Profil Analizi: PSD, Sürüş Konforunun İstatiksel olarak ISO 2631 standardıyla Hesaplanması |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 3 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 15 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 5 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 3 | 50 | 150 |
Ödevler | 10 | 2 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 42 | 80 | 302 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | X | ||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek