MMÜ618 - İLERİ TERMODİNAMİK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ TERMODİNAMİK MMÜ618 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıÖğrencinin termodinamik bilgisinin geliştirilmesi ve kompleks termodinamik problemlerin çözümünde kullanacağı analitik becerilerin geliştirilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Temel ve uygulamalı termodinamik konusunda ileri bilgiye sahip olacaktır.
  2. İş ve enerji dönüşümü yanında bunun ileri termodinamik çevrimlerdeki uygulamaları hakkında bilgi kazanacaktır.
  3. Sıvı akışı ve ısı transferi içeren çok farklı gerçek problemlerin mühendislik analizini yapabilecektir.
Dersin içeriğiTermodinamiğin 1. ve 2. Yasaları. Entropi oluşumu. Tek fazlı sistemler. Ekserji analizi. Çok fazlı sistemler. Kimyasal tepkimeli sistemler.  
KaynaklarAdvanced Engineering Thermodynamics, Adrian Bejan 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTermodinamiğin 1. yasası
3. HaftaTermodinamiğin 2. yasası, kapalı sistemler
4. HaftaTermodinamiğin 2. yasası, açık sistemler
5. HaftaEkserji ve çevrim analizi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaTek fazlı sistemler, temel ilişkiler
8. HaftaTek fazlı sistemler, madde özellikleri ve termodinamik ilişkiler
9. HaftaGenelleştirilmiş ekserji analizi
10. HaftaGenelleştirilmiş ekserji analizi ve uygulamalar
11. HaftaAra sınav / proje
12. HaftaÇok fazlı sistemler
13. HaftaÇok fazlı sistemler
14. HaftaKimyasal tepkimeli sistemler, denge, yanma
15. Hafta
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler620
Sunum00
Projeler620
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje14040
Ödevler6848
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3796240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır.    X
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.  X   
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır.    X
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.      
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.      
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir.   X 
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.  X  
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.  X  
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır.   X 
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar.     
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır.  X   
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir.     
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir.     
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek