MMÜ642 - İLERİ ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ ENERJİ DÖNÜŞÜM SİSTEMLERİ | MMÜ642 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | MMÜ 205 veya eşdeğeri | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Ödevler | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Enerji dönüşüm sistemlerinin ileri düzey konularının öğretilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Termodinamik, kimya ve akış ve taşınım işlemlerinin enerji sistemlerine uygulanması. Güç ve taşıma sistemlerinde enerji dönüşümü ve depolanması. Gazlaştırma teknolojileri. Hidrojen ve sentetik yakıt üretimi, yakıt pilleri ve piller, yanma, fosil ve nükleer santralleri için birleştirilmiş güç çevrimleri. | |||||
Kaynaklar | Nik Khartchenko, Nicolai V. Khartchenko, Vadym M. Kharchenko, ?Advanced Energy Systems?, Taylor & Francis, 1997. Reiner Decher, ?Energy Conversion: Systems, Flow Physics and Engineering?, Oxford University Press, 1994. Kenneth C. Weston, ?Energy Conversion (e-book)?, http://www.personal.utulsa.edu/~kenneth-weston/ (Kasım 2012) D. Yogi Goswami, Frank Kreith, ?Energy Conversion?, CRC Press, 2007. Gang, Chen, ?Nanoscale Energy Transport and Conversion: A Parallel Treatment of Electrons, Molecules, Phonons, and Photons?, Oxford Press, 2005. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Termodinamik temellerin tekrarı: Termodinamiğin 1. ve 2. kanunları |
2. Hafta | Kimyasal reaksiyonların tekrarı. |
3. Hafta | Kimysal kinetik ve elektrokimyanin tekrarı. |
4. Hafta | Buhar güç santralleri. |
5. Hafta | Rejenerasyon, yeniden ısıtma. |
6. Hafta | Gaz türbin santralleri. |
7. Hafta | Birleşik çevrimler. |
8. Hafta | Kojenerasyon. |
9. Hafta | Entegre gazlaştırma birleşik çevrimleri. |
10. Hafta | Nükleer güç santralleri için süperkritik çevrimler. |
11. Hafta | Yakıt hücreleri. |
12. Hafta | Hidrojen üretimi ve depolaması. Hibrid yakıt hücresi çevrimleri. |
13. Hafta | Enerji depolaması. Piller. |
14. Hafta | Tekrar. |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 5 | 25 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 8 | 15 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 29 | 73 | 237 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır. | X | ||||
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | ||||
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir. | X | ||||
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir. | X | ||||
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır. | X | ||||
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır. | X | ||||
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir. | X | ||||
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir. | |||||
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek