MMÜ606 - İLERİ AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ AKIŞKANLAR DİNAMİĞİ MMÜ606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseMMÜ 305 veya eşdeğeri
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
Diğer: Ödevler  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıAkışkanlar mekaniğinin ileri düzey konularının öğretilmesi.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders sonunda öğrenciler:
  2. Kartezyen tensörler ile çalışabilirler,
  3. Akışkanlar mekaniğinin temel denklemlerinin çıkarımını anlarlar,
  4. İleri akışkan mekaniği problemlerini inceleyip, analiz ederler
  5. Türbülans konusunda giriş seviyesinde bilgiye sahip olurlar.
Dersin içeriğiKartezyen tensorları. Akışkan kinematiği. Viskoz olmayan akışlar: Euler denklemi ve Bernoulli integrali. Lineer ve açısal momentum teoremleri. Navier-Stokes denklemleri ve analitik çözümleri. Sınır tabakası teorisi. Türbülansa giriş: Türbülansın istatistiksel analizi, Reynolds averaj denklemi ve gerilimleri. Türbülanslı akışlarda kapatma problemi.  
KaynaklarKundu, P.K., Cohen, I.M., Fluid Mechanics, Elsevier Academic Press, 3rd Edition, 2004.
Fay, James A. Introduction to Fluid Mechanics. Cambridge, MA: MIT Press, 1994.
Panton, R.L., Incompressible Flow, Wiley-Interscience, 2nd Edition, 1996.
White, F., Viscous Fluid Flow, McGraw Hill, 3rd Edition, 2006. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, sürekli ortam kavramı. Akışkan özellikleri.
2. HaftaKartezyen tensörleri.
3. HaftaAkışkan kinematiği.
4. HaftaKorunum kanunları (kütle, momentum, enerji).
5. HaftaKorunum kanunları (kütle, momentum, enerji).
6. HaftaKorunum kanunları (kütle, momentum, enerji).
7. HaftaGirdap dinamiği.
8. HaftaLaminar akış.
9. HaftaLaminar akış.
10. HaftaSınır tabakaları.
11. HaftaSınır tabakaları.
12. HaftaTürbülansın istatistiksel analizi, averaj yöntemleri.
13. HaftaReynolds averaj denklemi ve gerilimleri. Türbülanslı akışlarda kapatma problemi.
14. HaftaTekrar
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler830
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı960
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler815120
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3458247

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Makina mühendisliğinin farklı alanlarında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilecek ve derinleştirebilecek kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olacaktır.    X
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.      
3. Temel bilimler ve mühendislik bilimlerinin yöntemlerini karmaşık problemlerin çözümünde kullanır.    X
4. Akademik çalışmalarının çıktılarını yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.      
5. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.      
6. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir.    X
7. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilecek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.     
8. Makina mühendisliği içinde uzmanlaştığı alanda karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.     
9. Makina Mühendisliği ile ilgili güncel gelişmeleri etkin bir şekilde izlemede yaşam boyu öğrenme felsefesinin ve olanaklarının farkındadır.   X 
10. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar.     
11. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır.     X
12. Çalıştığı ve uzmanlaştığı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilecektir.    X
13. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir.     
14. Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilecektir.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek