EKO609 - KALKINMA İKTİSADI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KALKINMA İKTİSADI | EKO609 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu ders az gelişmişlik ve kalkınma alanındaki kavramları tanımayı ve bu konudaki modelleri anlama ve yorumlama yetenegi sağlar. Dersin amacı öğrenciye kalkinmanin temel dinamiklerini anlatmak ve ülkelerin gelismislik duzeylerini inceleme ve degerlendirme becerisi saglayabilmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ekonomik kalkınma ve ekonomik büyüme, Ekonomik kalkınma: gelir ve yaşam standardları, Dünya ülkeleri dataları ve gelişmişlik düzeyi ölçümleri, Eğitim, sağlık, iş gücü piyasaları ve ekonomik kalkınma, Küreselleşme ve ekonomik kalkınma | |||||
Kaynaklar | Ray, D. Development Economics, Princeton, Princeton University Press.(1998) Basu, K. Analytical Development Economics, Cambridge : MIT Press. (1997) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kalkınma İktisadı: Giriş |
2. Hafta | Ekonomik gelişmişlik düzeyinin ölçümü |
3. Hafta | Dünya Bankası ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Raporları ve verilerinin analizleri |
4. Hafta | İnsani gelişmişlik, fakirlik endekslerinin hesaplanması ve yorumlanması |
5. Hafta | Az gelişmiş ülkelerin profili |
6. Hafta | Fakirlik ve kalkınma |
7. Hafta | Sunum Az gelişmiş ülkeler ve kalkınma politikaları |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Kalkınma teorileri |
10. Hafta | Nüfus ve kalkınma |
11. Hafta | İşgücü piyasaları ve kalkınma |
12. Hafta | Eğitim, sağlık ve kalkınma |
13. Hafta | Sunum Küreselleşme ve kalkınma |
14. Hafta | Tüketim teorileri ve kalkınma |
15. Hafta | Sermaye birikimi ve kalkınma |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 70 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak. | X | ||||
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak. | X | ||||
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak. | X | ||||
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek. | X | ||||
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak. | X | ||||
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak. | X | ||||
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak. | X | ||||
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek