EKO729 - DOĞAL KAYNAKLAR ve ÇEVRE EKONOMİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOĞAL KAYNAKLAR ve ÇEVRE EKONOMİSİ | EKO729 | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Öğrencierin Çevre Ekonomisi konularını öğrenmelerini ve ekonomiye farklı bir bakış açısıyla da bakmalarını sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çevre ve Ekonomi Dışsallıklar Dışsallıklar ve Çevresel Boyutlar Refah Ekonomisi ve Çevre Çevrenin Fiyatlandırılması Çevre Değerlendirilmesi Çevre Muhasebesi Kirlilik Kontrolü Çevre ve Kalkınma İlişkisi Sürdürülebilirlik Kavramı Sürdürülebilir Ekonomik Kalkınma Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim Sürdürülebilir Kalkınma Muhasebesi Planlama ve Politikalar | |||||
Kaynaklar | Bartelmus, Peter (1994) Enviroment, Growth and Development, London: Routledge Dağdemir,Özcan(2003) Çevre Sorunlarına Ekonomik Yaklaşımlar ve Optimal Politika Arayışları, Ankara: Gazi Kitabevi Karacan, Ali Rıza(2007) Çevre Ekonomisi ve Politikası, Ege Üniversitesi Yayınları,İzmir |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Çevre ve Ekonomi ve Ekonomi |
2. Hafta | Dışsallıklar-Dışsallıklar ve Çevresel Problem |
3. Hafta | Refah Ekonomisi ve Çevre |
4. Hafta | Etkinlik ve Optimalite- Piyasa Mekanizması ile Dağılım |
5. Hafta | Çalışmayan Piyasa Mekanizması, Kamu Politikaları ve Çevre |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Çevrenin Fiyatlandırılması-Çevre Değerlendirilmesi |
8. Hafta | Fayda- Maliyet Analizi, Diğer Çevre Değerlendirme Metodları |
9. Hafta | Çevre Muhasebesi-Çevresel Göstergeler-Sürdürülebilirlik Göstergeleri |
10. Hafta | Kirlilik Kontrolü:Hedefler,Araçlar |
11. Hafta | Sürdürülebilirlik-Ekonomistlerin Sürdürülebilirlik Yaklaşımı-Ekolojistlerin Sürdürülebilirlik Yaklaşımı |
12. Hafta | Sürdürülebilir Ekonomik Kalkınma -Sürdürülebilir Üretim ve Tüketim, |
13. Hafta | Sürdürülebilir Kalkınma Muhasebesi, Çevre ve Ekonomi Birleşik Muhasebe Sistemi |
14. Hafta | Makroekonomi içerisinde çevresel göstergeler, Maliyetin içselleştirilmesi ve yapısal değişim |
15. Hafta | Planlama ve Politikalar: Sürdürülebilir Büyüme ve Yapısal Değişim-Sürdürülebilir Kalkınma |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 43 | 43 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 30 | 101 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak ileri düzeyde ve güncel iktisadi bilgileri uzmanlık düzeyinde derinleştirmek, geliştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün düşünce, görüş ve katkılara sahip olmak. | X | ||||
2. İktisatla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak. | X | ||||
3. İktisadi uygulama yöntemlerinde ileri düzeyde bilgi sahibi olmak ve bu alandaki güncel teorik gelişmeleri sistematik biçimde takip etmek. | X | ||||
4. Bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırabilmek. | X | ||||
5. Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirmek. | X | ||||
6. Ekonomi ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilecek bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak ve bu yayınları bilimsel yayın etiğine uygun bir şekilde yapmak. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, sempozyum ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit edebilmek, katılmak, organize edebilmek ve bu ortamlarda liderlik yapabilmek. | X | ||||
8. Ekonomi alanında öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip etmek, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanabilmek ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. | X | ||||
9. Ekonomik bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapabilmek, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirmek. | X | ||||
10. İş yaşamında iktisadi verimliliği arttırma amaçlı projelere bilimsel katkı sağlamak. | X | ||||
11. Ekonomi alanındaki akademik ağları etkin olarak kullanarak çalışmalarını paylaşabilecek başka çalışmaları eleştirecek ve katkı sağlayacak yetiye sahip olmak. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek