BİK710 - LİPİT BİYOKİMYASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
LİPİT BİYOKİMYASI | BİK710 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Sunumların değerlendirilmesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yeşim Er Öztaş | |||||
Dersin amacı | Lipit Biyokimyasıyla ilgili son gelişmelerin paylaşılması, lipit araştırmaları ve lipidomik yöntemler hakkında bilgi verilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Lipit Araştırmalarının Geçmişi ve Geleceği, Lipit Metabolizmasının Regülasyonu, Sinyal İletiminde Lipitler, Biyoaktif Lipitler ve Lipit Mediyatörleri, Membran Organizasyonunda Lipitler, Vezikül Trafiğinde Lipitler, Lipit Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler | |||||
Kaynaklar | *The Biology of Lipids: Trafficking Regulation and Function, Kai Simmons, 2011, Cold Spring Harbour Press *Cellular Lipid Metabolism, Christian Ehnkolm, 2009, Springer * Lipids: Biochemistry, Biotechnology and Health, Michael I. Gurr, John L. Harwood, Keith N. Frayn, Denis J. Murphy, Robert H. Michell, 2016, Wiley *Journal of Lipid Research |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Lipit Araştırmalarının Tarihçesi ve Gelişimindeki Kilometre Taşları |
2. Hafta | LipidMaps Konsorsiyumu ve Lipit Araştırmalarının Geldiği Nokta |
3. Hafta | LİpidMaps `e Göre Lipitlerin Sınıflandırılması ve Yapısal Özellikleri |
4. Hafta | Lipit Polimorfizmi , Membran Organizasyonu ve Lipit Raftları |
5. Hafta | Gliserofosfolipit Sentez Yolları, Kennedy Siklüsü, Land Siklüsü ve Membran Yeniden Modellenmesi |
6. Hafta | Sfingolipitler: Metabolizma, Apoptoz ve Kanserdeki Rolü |
7. Hafta | Glikosfingolipitlerin Fonksiyonları ve Hücre İçi Trafiğin Düzenlenmesi |
8. Hafta | Lipit Damlacığı: Lipit Depolanması ve Döngüsü, Dinamik Organel |
9. Hafta | Oksisteroller ve Hücresel Lipit Metabolizmasında Oksisterol Bağlayan Proteinler |
10. Hafta | Biyoaktif Lipitler ve Lipit Medyatörleri |
11. Hafta | Adipokinler, Lipokinler ve İnflamasyon |
12. Hafta | Lipit Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler: Ekstraksiyon Tipleri Polar ve Nonpolar lipitlerin İnce Tabaka Kromatografisiyle Ayırımı ve Görüntüleme Non Denaturan Poliakrilamid Gradyen Jel Elektroforezi ve Görüntüleme |
13. Hafta | Lipit Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler: Lipidomik Analizler, Biyoinformatik Yöntemlerle Yeni Lipit Tanımlama |
14. Hafta | Sunumlar |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 10 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 11 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 11 | 154 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 10 | 3 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 40 | 61 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyokimya alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları geliştirir. | X | ||||
2. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygular. | |||||
3. Belirli bir konuda güncel literatürdeki bilgileri derleyip analiz ederek özgün bir hipotez geliştirir ve buna dayalı proje yazar. | |||||
4. Biyokimya alanına özgü cihazlara, yöntemlere ve bilgisayar dahil diğer teknolojik araçların kullanımına ileri düzeyde hakimdir ve projeler kapsamında bunları uygular. | |||||
5. Projeye dayalı bir bilimsel çalışmayı baştan sona bağımsız olarak yürütür, sonuçlandırır, elde ettiği sonuçları uygun istatistik yöntemlerini kullanarak değerlendirir ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |||||
6. Alanında kanıta dayalı uygulamaları takip eder, araştırmalar yapar ve toplum yararına kullanılabilecek bilgi üretimine katkıda bulunur. | |||||
7. Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar, hakemli bir dergide yayımlayarak ve bilimsel toplantılarda sunarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunur. | |||||
8. Çalışma alanı ile ilgili bilimsel sorunlara alternatif çözümler önerebilir, yeni bilgileri eleştirel bir gözle analiz eder ve değerlendirir. | X | ||||
9. Yurt içi ve dışı multidisipliner çalışmalarda araştırmacı ya da lider olarak yer alır ve etkili iletişim kurarak bilimsel tartışmalarda özgün fikirlerini ifade eder ve geri bildirim verir. | |||||
10. Bir araştırma laboratuvarını tek başına idare edebilecek ve stratejik kararlar alabilecek kadar yöneticilik ve eğiticilik özelliklerine sahiptir. | |||||
11. Kendini sürekli geliştirme çabası içindedir ve yeniliklere açıktır. | |||||
12. Gerektiğinde daha önce uygulamadığı bir yöntemi kurgulayıp uygulayabilir. | |||||
13. Anadiline hakimdir, kendini düzgün bir şekilde ifade ederek ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |||||
14. Alanıyla ilgili gelişmeleri takip edip sözlü / yazılı katkıda bulunabilecek düzeyde İngilizce bilir ve kullanır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek